پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی بیهوشی

۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۲۶۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۰
دکتر سید محمد جمالیان، با ارسال پیامی، بیست و پنجم مهر، برابر با شانزدهم اکتبر، روز جهانی بیهوشی را به متخصصین، دستیاران و همه فعالان در این عرصه تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی بیهوشی

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی
فرا رسیدن ایام حزن انگیز رحلت جانگداز پیامبر خوبی ها حضرت محمد (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را خدمت تمامی همکاران حوزه سلامت استان تسلیت عرض می نمایم. 
خداوند متعال را شاکریم که فرصتی دیگر را به ما ارزانی داشت تا از زحمات تمامی اساتید، اعضای هیات علمی بیهوشی، متخصصین، دستیاران و همچنین تکنیسین و پرستاران این رشته، در این روزهای مبارزه با ویروس کرونا که مقتدرانه آرامش را به چشمان نگران بیماران هدیه می کنند، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.
۱۶ اکتبر، روز جهانی بیهوشی، از مناسبت های ارزشمند تقویم سلامت دنیاست که از هنگام کاربرد موفقیت آمیز ماده اتر برای بیهوشی در هنگام جراحی، گام موثری در سلامت هرچه بیشتر بشر، برداشته شد و امروز، با ارتقای دانش پزشکی در این زمینه، همکاران محترم ما در حوزه بیهوشی، به توانمندی های ویژه ای دست یافته اند.
جراحی بدون درد، موهبتی ارزشمند، حاصل پیشرفت علوم پزشکی است که فعالان عرصه بیهوشی در تمامی سطوح، با ظرافت و دقت ویژه، آن را فراهم می سازند و زمینه ساز توسعه علوم جراحی بوده اند که به مثابه انقلابی در این عرصه بوده است.
نیاز روز افزون به اقدامات جراحی در درمان بیماری ها بویژه در بیماران با فاکتورهای خطر، نقش بسیار مهم بیهوشی و بی حسی را بیش از پیش مشخص می کند.
در دوران بحران فراگیر کرونا متخصصین مقتدر بیهوشی و پرسنل فعال در این رشته با بهره‌گیری از علم و دانش به روز خود، علاوه بر پویایی در اتاق های عمل در بخش های ویژه آی سی یو، در درمان و مشاوره بیماران کرونایی، جهادی دیگر را به نام خود رقم زدند.
بر خود لازم می دانم، از تلاش های شبانه متخصصان بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی اراک به خصوص در این روزهای جنگ تمام عیار با کرونا ویروس، که از همان روزهای نخست به میدان نبرد آمدند و لحظه ای سنگر رشادت و ایثار را خالی نکردند تشکر و قدردانی می نمایم.
باشد که با اتحاد، همدلی شاهد از بین رفتن این بیماری از زندگیمان باشیم. 

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک
۲۵ مهرماه ۹۹


نظر شما :