تامین سلامت همراهان بیماران کرونایی

۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۵۳ کد : ۱۲۶۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۸۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور ارائه خدمات به بیماران کرونایی باید شرایطی فراهم گردد که سلامت همراهان تهدید نشود.
تامین سلامت همراهان بیماران کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده در جلسه ای به منظور بررسی وضعیت کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی، افزود: با عنایت به اینکه حضور همراهان بیماران مبتلا به کرونا، احتمال شیوع بیماری را افزایش می دهد بایستی از ظرفیت نیروهای جهادی و داوطلبان آموزش دیده با رعایت پروتکل های مربوطه به منظور رعایت منشور حقوق بیمار و اطمینان بخشی به خانواده بیماران و نیز جلوگیری از انتشار بیماری به خارج از بیمارستان استفاده گردد.
وی خاطرنشان کرد: باید همواره در تمامی مراکز، نشست مشورتی در خصوص چگونگی ورود همراهان بیماران مبتلا به کرونا ویروس تشکیل شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: هر یک از نهادهای مرتبط بر حسب فراخوان های بهداشتی، شناسایی ظرفیت نیروهای جهادی و به منظور سیر مراحل اداری و قانونی و همچنین سازماندهی و اعزام آنان به بیمارستان های درگیر، باید به امور اجتماعی دانشگاه معرفی شوند.
وی تصریح کرد: در این راستا نیاز است که آموزش های لازم به نیروهای جهادی و داوطلب قبل از ورود به بیمارستان ها صورت پذیرد.
دکتر صادقی عنوان کرد: کلیه ملاقات ها برای بیماران بستری مبتلا به کرونا از طرف مراکز می بایست ممنوع اعلام گردد.
وی ضمن اشاره به اینکه بیمارستان ها مراکز اصلی ارائه خدمات به بیماران کرونایی می باشند، گفت: نیازسنجی بیمارستان های تابعه به نیروهای جهادی توسط حوزه اجتماعی دانشگاه صورت می پذیرد تا اعزام نیرو بر اساس نیاز هر بیمارستان صورت گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری تمامی سازمان ها، ارگان ها، مراکز و همچنین استفاده از ظرفیت دادستانی در این خصوص سطح سلامت مردم استان را ارتقا دهیم.
شایان ذکر است این جلسه‌ با حضور نماینده دادستان مرکز استان، جانشین رییس دانشگاه در امور اجتماعی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی اراک، معاون سلامت سپاه روح ا... استان مرکزی، روسای پنج مرکز آموزشی درمانی اراک، روسای بیمارستان های قدس، سینا و امام خمینی (ره) اراک، مسئول ستاد بحران نهادهای حوزوی استان، معاون جمعیت هلال احمر استان، معاون غذا و دارو دانشگاه، مدیران حراست و حقوقی دانشگاه، نمایندگان بسیج جامعه پزشکی و بسیج دانشجویی دانشگاه، مسئول قرارگاه جهادی مهاجر و مسئول خیرین، موسسات خیریه و گروه های جهادی دانشگاه برگزار شد.
گفتنی است در این جلسه مقرر گردید سازماندهی و اعزام نیروهای جهادی بر اساس پروتکل عملیاتی و مشخص صورت پذیرد.


( ۵ )

نظر شما :