دنیای پزشکی امروز مرهون زحمات دانشمندان دیروز

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۲۶۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۱
فوق تخصص نورولوژی کودکان گفت: همچنان در خصوص برخی از بیماری‌ها از جمله صرع از تجربیات پزشکان و دانشمندان ایرانی از جمله ابن سینا استفاده می شود.
دنیای پزشکی امروز مرهون زحمات دانشمندان دیروز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فخرالدین شریعتمداری به مناسبت روز جهانی صرع بیان کرد: در عوام از صرع به ‌عنوان تشنج یاد می‌شود، اما باید بدانیم که این دو کلمه با یکدیگر متفاوتند و تشنج در صورت استمرار و تکرار در آینده تبدیل به صرع می شود.

وی افزود: در حال حاضر تب و تشنج در بیش از یک درصد از کودکان جامعه دیده می‌شود و این امر نیاز به آموزش دارد تا از بروز تشنج در میان کودکان جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: افرادی که سابقه حملات تشنج دارند در صورت شنا کردن باید به غریق نجات اطلاع دهند، از رفتن به بلندی، ارتفاعات و استحمام طولانی مدت بپرهیزند، همچنین استفاده طولانی مدت و مداوم با یارانه و گوشی و استشمام بوی دخانیات برای این افراد مضر می‌باشد؛ افراد دارای سابقه تشنج باید از فعالیت زیاد و گرسنه ماندن به مدت زمان طولانی اجتناب ورزند.

دکتر شریعتمداری با توجه به برودت هوا و فصل سرما هشدار داد: طبق آمار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز دی اکسید کربن و مونوکسید کربن در این افراد بسیار شایع بوده، به همین دلیل به هنگام نصب و استفاده از وسایل گرمازا باید احتیاطات لازم صورت بگیرد.

وی در پایان درمان صرع را مجموعه‌ای از مداخلات دارویی، رژیم درمانی کتوژنیک و در مرحله آخر جراحی دانست و اظهار امیدواری کرد که با تکیه بر دانش روز افزون پزشکی و استفاده از تجربیات گذشتگان بتوان به آموزه های نوین پزشکی در این خصوص دست یافت.


نظر شما :