پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز اراک

۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۷ کد : ۱۲۶۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۷۴
دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز اراک، پیامی صادر کرد.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز اراک

به گزارش وب دا مرکزی، متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

بیست و هشت مهرماه، روزی که به نام روز اراک نامگذاری شده است، روزی که همه ما فرزندان این شهر و این خاک به آن افتخار می کنیم، شهری که همه ما در کوچه پس کوچه های آن کودک هایمان را گذارده ایم و اکنون بزرگ شده ایم و در قبال این میراث نیاکانمان مسئولیتی را به عهده گرفته ایم و حال چشم کودکان امروز این شهر به دستان و تصمیم های ما دوخته شده است.

بی شک در سالهای نه چندان دور روزگاری را خواهیم به نظاره نشست، که گرد پیری بر موهایمان نشسته و دیگر کاری از دستمان بر نخواهد آمد و ای کاش ما مدیران این شهر که اکنون کاری از دستمان بر می آید و کسانی که به هر نحوی مسئولیتی را عهده دار هستند طوری این دوران را سپری کنیم که حسرت خور روزهای گذشته نباشیم و افتخاری باشیم برای مردم شهرمان، همچنان که بزرگمردان این شهر همچون امیرکبیر را کوچک و بزرگ پیر و جوان همیشه می شناسند و از آنها به نیکی یاد می کنند.

اراک  همیشه ناملایمات و بی مهری های زیادی را به خود دیده است و همیشه دغدغه من به عنوان یک شهروند اراکی این بوده که چرا این شهر با این صنایع بزرگ و کوچک و با این جاذبه هایی که در آن وجود دارد با دیگر شهرهای این کشور تفاوتی چشمگیر دارد.

اکنون به عنوان متولی حوزه سلامت استان می بینم که گاهی فقط خواستن توانستن نمی باشد، می‌خواهیم بهترین باشیم در حوزه سلامت در غرب کشور و در تمام کشور و بهترین ها را به بهترین مردم این کشور هدیه کنیم اما گاهی اوقات شرایط جوری پیش می رود که قطار حرکت به سوی اهداف ذهنی مان کندتر به مقصد رهسپار خواهند شد.

بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) دغدغه اصلی من به عنوان یک اراکی می باشد از زمان تصدی گری این پست کمر به همت آن بستم که مردم اگر نیاز به درمان دارند در بیمارستانی بستری شوند که در شأن آنها و در شأن فرزندان امیرکبیر می باشد و تمام تلاش خود را از روزهای اول به همراه تیم معاونین و مدیران دانشگاه کردیم ولی گاهی نمیشود که نمیشود که نمی شود.

متاسفانه چند ماهی هم هست که شهرمان اراک را لشکری بیرحم از ویروس کرونا احاطه کرده است است و متاسفانه در این میان شاهد از دست دادن همشهریانمان هستیم و در بیمارستانهای شهر و استان ما هستند عزیزانی که چشم و چراغ و امید زندگی خانواده‌هایی می باشند و روزانه شاهد ابتلاء صدها تن از مردم اراک به این ویروس هستیم.

اما این را می خواهم بگویم که هنوز امیرکبیران، دکتر حسابی ها، چمران ها و بزرگ مردانی هستند در سنگر مبارزه کنونی در بیمارستان های این شهر و استان که کمر به همت نجات جام مردم این شهر بسته اند و می جنگند تا سلامتی را با عشق و امید و با نور به مردم هدیه می‌کنند و گاهی خود مجروح می شود که خدای نکرده آسمانی!

اینجانب برخود لازم دارم تا این روز را "روز اراک" را به تمام همشهریان به تمام اراکی هایی که در این خاک زندگی می کنند و اراکی هایی که نیستند در این شهر ولی قلبشان همیشه به یاد این شهر می تپد تبریک عرض نمایم از همه عزیزان درخواست دارم که در این روزها سخت مبارزه با کرونا کنار ما کنار پرستاران کنار پزشکان و تمامی کادر بهداشت و درمان باشند و همواره دستگیرمان بوده که چشم امید مدافعان سلامت به شماها دوخته شده است.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۳ )

نظر شما :