مرکز درمانی ارسطو پذیرای بیماران کرونایی

۳۰ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۹ کد : ۱۲۷۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۲۰
مسئول مرکز خدمات جامعه شهری ارسطو گفت: مرکز ارسطو یک مرکز ۱۶ ساعته می باشد که از ابتدای کرونا مختص به درمان بیماران کرونایی قرار گرفته است.
مرکز درمانی ارسطو پذیرای بیماران کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مریم توانا افزود: مرکز ارسطو از ابتدای کرونا به صورت ۱۶ ساعته در زمینه بیماری کرونا فعال بوده و در کنار پزشکان، کارشناسان تغذیه و روان نیز با توجه به بار روانی این بیماری و اهمیت تغذیه در این اپیدمی ارائه خدمت، می دهند.

وی تاکید کرد: تیم واکنش سریع بهداشتی در طی عملیاتی در اسرع وقت به منزل افراد مبتلا می روند و مواد ضدعفونی کننده و آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهند؛ پیگیری بیماران و اطلاع از وضعیت عمومی آنان نیز روزانه در این مرکز صورت می گیرد.

مسئول مرکز خدمات جامعه شهری ارسطو بیان کرد: افراد مبتلا و یا مشکوک به علائم کرونا، می توانند با سامانه ۴۰۳۰ نیز در ارتباط بوده که در این سامانه از اعداد ۱ تا ۹ خدمات اختصاصی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت و شرایط موجود و طبق پروتکل های وزارت بهداشت، افراد بالای ۶۰ سال، افراد زیر ۶۰ سال دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار مبتلا به علائم مشکوک کرونا جزو افرادی هستند که تست رایگان از آنها گرفته می‌شود.

دکتر توانا تصریح کرد: در تمامی مبتلایان نیازی به انجام تست pcr نمی باشد و صلاحدید و دستور پزشک حائز اهمیت می باشد؛ چرا که کرونا از طریق انجام گرافی و معاینات بالینی توسط متخصصان نیز قابل تشخیص است.

مسئول مرکز خدمات جامعه شهری ارسطو در پایان بیشترین سوال مردم را در خصوص علائم اولیه و علائم هشدار کرونا و چگونگی ضدعفونی کردن منزل افراد مبتلا در دوران قرنطینگی خانگی دانست و گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت و جلوگیری از ابتلاء سایر افراد خانواده و کاهش استرس و نگرانی آنان، آموزش های روزانه و آگاهی بخشی و نظارت از طریق کارشناسان مرکز به صورت حضوری و تلفنی در حال انجام است.


( ۱۶ )

نظر شما :