پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت روز جهانی آمار

۰۱ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۵ کد : ۱۲۷۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۱
دکتر سید محمد جمالیان، در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی آمار و برنامه‎ریزی (بیستم اکتبر) و روز ملی آمار (یکم آبان) از زحمات و تلاش‎های گروه آمار و برنامه ریزی استان مرکزی تشکر و قدردانی کرد.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت روز جهانی آمار

به گزارش وب دا مرکزی، در قسمتی از متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی
آمار در بخش های مختلف و برای سیاست‌گذاری بر اساس مبنا صرفنظر از پیشینه فرهنگی و تاریخی از نظر توسعه بخشی بسیار مهم هستند.
رشته آماری در کشور ایران علاوه بر یک تخصص علمی به عنوان یک داده عمومی معتبر است، چرا که با استفاده از آمار و ارقام می‌توانیم برنامه ریزی کرده و چشم انداز آینده نیز قابل پیش بینی می شود.
یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل آماری، در سطح ملی و بین المللی تبادل یافته و دانش همگانی بر اساس این آمار اقدامات موثر را انجام می‌دهند.
آمار، وظایف مهمی را در ایام پر استرس و پرتنش شیوع کرونا ویروس ایفا کرده است.
در دوران اپیدمی منحوس کرونا ویروس، نقش آمار تاثیر بسزایی در مدیریت و کنترل این بیماری ایفا نموده چراکه با تکیه بر این آمار و ارقام می توان نقاط ضعف و قدرت را شناسایی نمود و مردم از طریق انتشار اطلاعات آماری موثق در زمینه وضعیت همه گیری، شرایط جامعه را درک می کنند و این آمار است که بسیاری از افراد را برای پیشگیری موثر از شیوع ویروس کرونا متقاعد می کند.
اینجانب بر خود لازم می دانم که روز جهانی آمار و برنامه ریزی را به تمامی همکاران و کارکنان فعال در واحد آمار و ثبت اطلاعات و برنامه ریزی در سطح کشور علی الخصوص در استان مرکزی تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند متعال تداوم سلامتی و توفیق روز افزون این عزیزان را خواهانم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
دکتر سید محمد جمالیان
یکم آبان ماه ۹۹


نظر شما :