بستری مناسب جهت ایجاد کنسرسیوم بین المللی در استان مرکزی

۰۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۱ کد : ۱۲۷۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۶
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور رسیدن به یک آرمان واحد در امور بین الملل نیاز به وحدت همگانی می باشد.
بستری مناسب جهت ایجاد کنسرسیوم بین المللی در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهرام جلائی در جلسه کنسرسیوم گردشگری سلامت استان مرکزی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک و با حضور معاون درمان و مسئولین مراکز درمانی دارای مجوز جذب بیمار خارجی، بیان کرد: این جلسه در واقع به عنوان ششمین جلسه امور بین الملل دانشگاه می باشد و متولی اصلی این امر دانشگاه است چرا که اعتقاد راسخ داریم زیر چتر حمایتی دانشگاه و با فرماندهی معاون درمان می توانیم رشد فزاینده ای داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: هدف این جلسه در واقع به منظور آغاز فاز دوم که همان برنامه عملیاتی به منظور گردشگری سلامت و جذب توریسم درمانی بوده، می باشد.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: سیگنال اولیه از بیمارستان قدس نشات گرفته و به عنوان شروع کننده این کار مطرح بوده اند.
وی، بحران کرونا را همچون ترمزی در امور بین الملل دانست و اظهار داشت: بیماری کرونا به تمامی بخش ها از جمله امور بین‌الملل مراکز درمانی در سراسر کشور خسارات وارد نموده، اما می‌توان از این فرصت به منظور بازسازی زیرساخت ها، برنامه‌ریزی و ایجاد نقشه راهبری صحیح استفاده نمود، زیرا زمانی که سوت آغاز زده شود باید با آمادگی کامل حاضر شویم.
دکتر جلائی، علل عدم دستیابی به موفقیت های چشمگیر در امور بین الملل را عدم وجود سیستم سازی، عدم وجود وحدت رویه و اتفاق نظر همگان دانست و تصریح کرد: با توجه به قدمت چندین و چند ساله استان مرکزی باید نگاهی جزئی تر به موانع موجود داشته و به منظور وحدت گروه ها باید یک نظارت همگانی بر اجرای سیستماتیک کار صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: ماهیت وجودی کنسرسیوم و لزوم تشکیل آن به منظور نقش تسهیل گرانه دفتر روابط امور بین الملل می باشد.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تکمیل کرد: در استان مرکزی برای امور بین الملل و گردشگری سلامت باید یک آرمان واحد وجود داشته باشد یکی از مطالبات اصلی، تمدید مجوزهای مراکز درمانی دارای IPD است.
دکتر جلائی در پایان گفت: بحران کرونا فرصتی را برای بازنگری مجدد و تقویت نقاط قوت و ارائه راهکار برای مشکلات به ما داده است که باید این فرصت را غنیمت شمرد و به نحو احسن استفاده کرد.


نظر شما :