موج سوم کرونا با شدت و قوت بیشتری شروع شده است

۰۳ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۳ کد : ۱۲۸۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دامنه بیماری کرونا قرار دادیم و تا رسیدن به اوج این بیماری راهی طولانی در پیش داریم.
موج سوم کرونا با شدت و قوت بیشتری شروع شده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده، تاکید کرد: از آغاز فصل سرما، کرونا ویروس تمامی مراکز درمانی استان را تحت الشعاع قرار داده، در حالیکه بر اساس مطالعات در ماه های آتی به اوج این بیماری می رسیم.
وی هشدار داد: موج سوم کرونا با شدت و قوت بیشتری شروع شده و در حال تاختن می‌باشد و با توجه به عدم رعایت های پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شاهد افزایش روز افزون آمار ابتلا، بستری و متوفیان هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت های درمانی بیمارستان‌های دولتی تکمیل شده و از هفته گذشته در حال استفاده از بخشی از ظرفیت های بیمارستان های قدس، سینا و تامین اجتماعی شازند و اراک می باشیم.
وی بیان کرد: اعمال جراحی الکتیو غیرضروری در بیمارستان های اراک لغو شده و در بیمارستان امیرالمومنین (ع) به عنوان سانتر کرونا کلیه اعمال الکتیو کنسل شده است و اگر شرایط به همین منوال ادامه دار باشد، مجبور هستیم که اعمال جراحی نیمه ضروری را نیز به ناچار لغو نماییم.
دکتر صادقی در پایان گفت: یکی از موثرترین اقدامات درمانی ما راه اندازی کلینیک تنفسی در فضای بیرونی بیمارستان امیرالمومنین (ع) به صورت ۲۴ ساعته بوده است، که با انجام این کار بتوانیم کمی از فشار وارده بر کادر درمان را کاهش دهیم؛ امید است که با شرایط بحرانی استان مرکزی مردم از خواب غفلت بیدار شده و در رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر از گذشته کوشا باشند.


( ۱ )

نظر شما :