کیفیت و کمیت در حوزه کاردرمانی

۰۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۲۸۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸۰
معاون آموزشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استمرار در جلسات کاردرمانی باعث پیشرفت و بهبودی حال بیماران می شود.
کیفیت و کمیت در حوزه کاردرمانی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر شهریار خسروی به مناسبت روز جهانی کاردرمانی (۲۷اکتبر-۵آبان) ضمن گرامیداشت، این روز خاطرنشان کرد: کار درمانی و توانبخشی یکی از شاخه‌های مهم سلامت بوده که در جهت ارتقای کیفیت بیماران گام بر می دارد.

وی تصریح کرد: حوزه توانبخشی در استان مرکزی از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در قالب بخش های متفاوت از جمله گفتار درمانی، کاردرمانی و شنوایی سنجی آغاز نمود و در طی این سالیان کلینیک هایی به منظور کارآزمایی بالینی و ارائه خدمات از جمله کلینیک طلوع و باغچه بان(ایثار) شروع به فعالیت کردند.

معاون آموزشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: اخیراً در بخشی از بیمارستان امیرکبیر حوزه کاردرمانی برای ارائه خدمات به بیماران اعصاب و روان با نظارت مستقیم اساتید هیات علمی کار خود را آغاز نموده است.

وی افزود: بیماران با دلایل متفاوت ممکن است در اثر بیماری و یا عوارض آن دچار آسیب های جدی در زمینه های گوناگون از جمله آسیب دیدگی اندام فوقانی، نورولوژی، نخاعی، محدودیت جسمی، حرکتی و... شوند و اینجاست که نقش و اهمیت حوزه کاردرمانی بر همگان آشکار می شود.

دکتر خسروی بیان کرد: در کلینیک طلوع بیشتر بر ارائه خدمات برای کودکان دچار انواع اختلالات جسمی، حرکتی، یادگیری، ذهنی، رفتاری و درسی متمرکز شده که با تلاش درمانگران بتوانند در بزرگسالی استقلال خود را در جریان فعالیت های روزمره زندگی به دست بیاورند.

وی گفت: کلینیک ایثار برای ارائه خدمات به افراد بزرگسال در بخش های مختلف از جمله آسیب های نورولوژی، نخاعی، ارتوپدی به ویژه آسیب های اندام فوقانی، ضایعات نخاعی، پارکینسون، MS و... متمرکز شده است و بیماران از مراکز مختلف درمانی با دستور پزشک مربوطه به این مرکز انتقال داده می شوند.

عضو هیات علمی گروه کاردرمانی تاکید کرد: در طی سالیان متوالی مردم این درک و آگاهی را پیدا کرده‌، که استمرار و تکرار در جلسات کاردرمانی و توانبخشی باعث پیشرفت و بهبود حال بیماران شده و متاسفانه با شیوع بیماری کرونا این استمرار کم رنگ تر از گذشته شده، در حالیکه تمامی مراکز کاردرمانی و توانبخشی استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به ارائه خدمات می پردازند.

وی اظهار داشت: تمامی مراکز و تجهیزات با مواد ضدعفونی گندزدایی می شوند و همچنین سعی می شود که در جلسات درمانی حداقل افراد به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع وجود داشته باشند و بر همراه داشتن ماسک درمانگران و بیماران نظارت ویژه‌ای صورت می گیرد.

دکتر خسروی در پایان از تلاش های تمامی همکاران خود در این حوزه تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم که این حوزه با اقتدار بیشتری به ارائه خدمات بپردازد و بتوانیم در بحث آموزش مقطع کارشناسی ارشد را به این مجموعه بیفزاییم.


( ۲ )

نظر شما :