مدیریت و گزارش دهی امری مهم در سلامت و درمان

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۹ کد : ۱۲۸۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۹
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با تمام توان در حال ارائه خدمت هستیم و در این دوران بحران کرونا، مدیریت و گزارش دهی می تواند در راستای تحقق اهداف، جهت گیری موثری دهد.
مدیریت و گزارش دهی امری مهم در سلامت و درمان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید رضا سلطانی در جلسه تحول سلامت با مدیران و روسای بیمارستان ها و شبکه های درمانی، خاطرنشان کرد: دوران بسیار بحرانی و سختی را در حال سپری کردن هستیم و بیمارستان ها با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمت هستند، اما در راستای بهبود نقاط قوت و ترفیع نقاط ضعف نیازمند گزارش دهی منظم و مدیریت از طرف مراکز درمانی و شبکه های سلامت هستیم.

وی در ادامه دو موضوع اکسیژن ساز و مدیریت تجویز داروهای آنتی ویرال را در این دوران اپیدمی کرونا، امری اساسی دانست و بیان کرد: یکی از درمان های موثر و تاثیرگذار در این بیماری اکسیژن بوده که انتظار می رود اگر در مراکز درمانی مشکل و یا کاستی در این صورت وجود دارد مطرح شود که با جمع بندی بتوانیم مشکلات را حل نموده و مدیریت بهتری داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک در تکمیل این موضوع افزود: به منظور جلوگیری از هدر رفت و مصرف بهینه باید تجویز اکسیژن بر اساس پروتکل صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: تجویز داروهای آنتی ویرال باید با نظارت روسا و مدیران شبکه های بهداشتی و درمانی باشد و نباید بر اساس سلیقه عمل شود چرا که به صورت سهمیه بندی این داروها به هر استان اختصاص داده شده و مشکل تامین هزینه از سوی بیمه ها وجود دارد.

دکتر سلطانی بیان کرد: از مراکز درمانی توقع داریم که در صورت امکان و داشتن توان، ظرفیت تخت‌های ویژه خود را گسترش دهند چرا که ظرفیت این بخش نجات بخش بوده و دانشگاه هر گونه حمایتی را در این خصوص انجام می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: بر اساس گزارش هایی که از سوی مراکز درمانی ارسال می شود، می توانیم برآورد نیاز انجام داده و مطالبات خود را از وزارتخانه درخواست نماییم به همین منظور خواهشمندیم که تمامی مراکز در مدیریت و گزارش دهی خود دقیق عمل نمایند.


( ۲ )

نظر شما :