سه مرکز معتبر جهت خرید مواد ضدعفونی کننده

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۲۸۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داروخانه‌ها، تجهیزات کالاهای پزشکی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سه مرکز معتبر برای خرید مواد ضدعفونی کننده می باشند.
سه مرکز معتبر جهت خرید مواد ضدعفونی کننده

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان در گفتگوی تلفنی با برنامه پزشک شما از صدای شبکه آفتاب، بیان کرد: به هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده علاوه بر خریداری این محصولات از مکان های معتبر به نشان سیب سلامت، پروانه ساخت و علامت سازمان غذا و دارو روی محصول توجه شود.
وی افزود: مواد ضدعفونی کننده که در سایر مراکز از جمله مراکز آرایشی و بهداشتی و سوپرمارکت‌ها عرضه می‌گردد، چندان قابل اعتماد نبوده و در صورت رخداد مشکل، قابل ارزیابی و پیگیری نمی باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، تاکید کرد: الکل ۷۰ درصد تنها در داروخانه‌ها عرضه می گردد و در سایر مراکز دیده شده که به جای اتانول، متانول عرضه شده که متانول هیچگونه ارزش درمانی و ضدعفونی کننده نداشته و مسمومیت و مرگ ناشی از آن بسیار دیده شده است.
وی عنوان کرد: در نیمه نخست سال ۹۹، ۷۷۸ مورد مرگ ناشی از الکل و ۷۵۸۳ مورد مسمومیت ناشی از الکل اعلام شده است.
دکتر علیمرادیان در پایان خطاب به مردم استان مرکزی، گفت: در صورت وجود شک و شبهه، مردم استان می توانند در ساعات اداری با شماره ۱۹۰ تماس حاصل نمایند و در غیر ساعات اداری نیز با شماره ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ تماس گرفته و همکاران ما، ایشان را راهنمایی می کنند.


( ۱ )

نظر شما :