راه اندازی کلینیک تنفسی مجزا در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک

۰۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۲۹۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۶۷
رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) از آغاز به کار و فعالیت کلینیک تنفسی مجزا برای بیماران کرونایی خبر داد.
راه اندازی کلینیک تنفسی مجزا در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی خانی دخت افزود: پیرو دستور وزارت بهداشت و پیگیری ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک، کینیک تنفسی برای خدمت‌رسانی به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا راه اندازی شد.
وی تاکید کرد: در اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) همواره تجمع و ازدحام بیماران به دلیل افزایش روز افزون بیماری کووید ۱۹ قابل توجه بود و در مواردی امکان حفظ فاصله اجتماعی ایمن میان بیماران تقلیل پیدا می‌کرد.
رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) بیان کرد: بیماران کرونایی اورژانس همانند سایر بیماران به پنج سطح طبقه بندی می شوند، سطح یک تا سه بیمارانی هستند که نیازمند بستری بوده و سطح ۴ و ۵ کسانی بوده که می‌توانند خدمات را به صورت سرپایی دریافت نمایند.
وی اظهار داشت: بیمارانی که علائم مشکوک کرونا را در خود مشاهده می نمایند و وضعیت عمومی بهتری نسبت به بیماران بدخیم دارند، می توانند با مراجعه به این کلینیک توسط متخصصین عفونی و داخلی مورد ارزیابی قرار گیرند و تعیین تکلیف شوند.
دکتر خانی دخت ادامه داد: بنا بر صلاحدید متخصصین و انجام گرافی قفسه سینه، گاه بعضی از بیماران نیازمند بستری می‌شوند که در این صورت از این کلینیک، بیماران مستقیماً به اورژانس و بخش انتقال داده می شوند و گاها نیز تنها پیروی از دستورات دارویی و قرنطینه در منزل ضرورت پیدا می‌کند که متخصصین توانمند، بیماران را در این زمینه راهنمایی می نمایند.
وی تکمیل کرد: بیماران بدحال و با اوضاع وخیم می بایست مستقیماً به تریاژ اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراجعه نمایند.
رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: از آنجایی که گرافی قفسه سینه همواره در تشخیص و ارزیابی بیماران کرونایی کمک کننده بوده، برای انجام گرافی قفسه سینه مسیر مجزا و جداگانه ای از کلینیک به سمت رادیوگرافی این مرکز در نظر گرفته شده و به منظور حفظ سلامت مراجعه کنندگان همواره از وسایل حفاظتی یکبار مصرف استفاده شده و بعد از ورود و خروج هر بیمار تمامی تجهیزات ضد عفونی می شوند.
وی بیان کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش آمار مبتلایان و بار بیماری کرونا، کلینیک تنفسی مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) از تهویه مناسب برخوردار بوده و مراجعه کنندگان همواره باید با ماسک به این کلینیک مراجعه نمایند و فاصله اجتماعی ایمن نیز میان بیماران مدنظر قرار داده شده است.
دکتر خانی دخت اظهار کرد: در حال حاضر این کلینیک در دو شیفت صبح و عصر از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ با حضور متخصصین عفونی و داخلی به ارائه خدمت می پردازد و پیرو دستور وزارت بهداشت در صدد هستیم که با حمایت های همیشگی ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک و افزایش نیروها بتوانیم ساعات کاری این کلینیک را افزایش دهیم.
رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) در پایان ابراز امیدواری کرد: با آغاز فعالیت این کلینیک علاوه بر حفظ سلامت مراجعه کنندگان از بار بیماری کرونا در اورژانس این مرکز و استان مرکزی کاسته شود.


( ۴ )

نظر شما :