محدودیت های کرونایی در شهرستان دلیجان سایه افکند

۰۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۲۹۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اعلام وضعیت فوق بحرانی دلیجان از سوی وزارت بهداشت، محدودیت هایی در این شهرستان آغاز شد.
محدودیت های کرونایی در شهرستان دلیجان سایه افکند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در گفتگوی تلفنی با اخبار شبانگاهی از شبکه آفتاب، افزود: متاسفانه تمام شهرستان های استان از  لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار داشته و تنها خنداب در وضعیت نارنجی به سر می‌برد.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش روز افزون و چشمگیر آمار مبتلایان و بستری ها از یک سو و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بعضی شهروندان از سوی دیگر، ظرفیت درمانی تمامی بیمارستان های خدمت رسان، تکمیل شده است.
متولی سلامت استان مرکزی بیان کرد: شهرستان دلیجان در قیاس با سایر شهرستان ها، میزان بستری بالاتری نسبت به جمعیت داشته و به همین دلیل از سوی وزارت بهداشت وضعیت این شهرستان بحرانی اعلام گردیده است که به منظور حفظ سلامت مردم و کاهش بار بیماری کرونا در این شهرستان محدودیت های سختگیرانه تری در خصوص فعالیت های روزمره زندگی اعمال شده است.
وی ادامه داد: تنها اصناف خدمت رسان و درجه یک مثل مراکز درمانی، بانک ها و فروشگاه های عرضه مواد غذایی و سوخت اجازه فعالیت دارند که باید در سایه حفظ موازین بهداشتی ارائه خدمات نمایند.
دکتر جمالیان در ادامه این گفت و گو یادآور شد: طبق مطالعات صورت گرفته ۳۰ درصد افراد، ناقلین بدون علامت بوده و تفاوتی میان افراد داخل و خارج بیمارستان در این خصوص مطرح نمی باشد و برای حفظ سلامتی، همگی نیازمند رعایت نکات بهداشتی هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: بیماران کرونایی و علامت‌دار که توسط کادر درمان شناسایی می شوند در اتاق ها و بخش های ایزوله بستری می باشند که امکان سرایت به سایر بیماران بیمارستان وجود ندارد، اما مثل هر مکان دیگری تمامی افراد منجمله بیماران و همراهان بیمار باید به منظور جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا با دقت پروتکل های بهداشتی (زدن‌ماسک، رعایت فاصله اجتماعی،شستشو و ضد عفونی کردن دست ها) را رعایت نمایند.


( ۱ )

نظر شما :