هم فکری تمامی مسئولین برای بحران کرونا در دلیجان

۰۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۴ کد : ۱۲۹۴۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۵
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: استاندار مرکزی، نماینده مردم شهرستان در مجلس و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از نزدیک نظاره‌گر وضعیت شهرستان دلیجان شدند.
هم فکری تمامی مسئولین برای بحران کرونا در دلیجان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی در گفتگوی تلفنی با اخبار استان مرکزی، بیان کرد: پیرو بازدید میدانی بیمارستان دلیجان و رصد مشکلات و مسائل از نزدیک، جلسه جمع بندی با حضور استاندار، نماینده مجلس و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تشکیل شد که نتیجه بخش واقع شد.
وی افزود: با توجه به تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقر شد به همت دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، سه دستگاه تنفس مصنوعی علاوه بر ۷ دستگاه قبلی به بیمارستان دلیجان تحویل داده شود که بدین صورت ظرفیت دستگاه های این بیمارستان افزایش قابل توجهی پیدا می کند، همچنین دانشگاه علوم پزشکی اراک تقبل پرداخت بخش مهمی از بدهی های دارویی و سایر بدهی های بیمارستان دلیجان را پذیرا شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در ادامه بخش دیگری از نتایج این جلسه را اعلام کرد: با پیگیری‌های استاندار مرکزی، پیگیری دستگاه سی تی اسکن در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده که نیمی از ظرفیت بیمارستان دلیجان که بلا استفاده بوده است، تامین اعتبار شود تا ظرفیت بستری بیمارستان افزایش یابد.
وی ضمن اشاره به افزایش بار بستری ناشی از بیماری کرونا، تکمیل کرد: ظرفیت استفاده از درمانگاه تامین اجتماعی به مدیریت شبکه واگذار شده تا در این بحران بتوانیم از ظرفیت این درمانگاه نیز استفاده بهینه کنیم.
دکتر فردوسی تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضایی مقرر گردیده که با متخلفین در این امر، برخورد قضایی و جدی صورت بگیرد و این اختیار به بازرسان ما داده شده است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف به صورت خودجوش اقدام نمایند.
وی ابراز کرد: با کمک گروه‌های مردمی، بسیج، طلاب، هلال احمر و... آگاهی رسانی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اماکن و اصناف صورت می گیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان از کمکهای هلال احمر در این شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: با همکاری هلال احمر گروه‌های همیار سلامت در نقاط مختلف این شهرستان ایستگاه هایی را به منظور آگاهی رسانی و رعایت مردم به موازین بهداشتی برپا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با روسای اتحادیه ها تشکیل شده و درخواست نموده ایم که روسای هر اتحادیه و صنف به صورت داوطلبانه اقدام به بستن فروشگاه ها، مغازه ها و اصناف نمایند که مجبور به اقدامات جدی و قهرآمیز نشویم.
دکتر فردوسی هشدار داد: در حال حاضر با توجه به افزایش بار بیماری و وضعیت بحرانی شهرستان، تالار باغ ها بسته می باشند و برگزاری هرگونه مراسم اعم از مراسم های شادی و عزاداری ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد قضایی می شود، همچنین در آرامستان این شهر نیز اجازه برگزاری هرگونه تجمع وجود ندارد.
وی افزایش بار بیماری در شهرستان دلیجان را ناشی از رفتارهای شهروندان دانست و بیان کرد: امیدواریم مردم به منظور کاهش بار بیماری، موازین بهداشتی را به دقت رعایت نموده و از برگزاری هرگونه مراسم و مهمانی پرهیز نمایند، چرا که تمامی مسئولین دست به دست هم داده تا ما بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در پایان از حضور و تصمیمات موثر و به موقع مهندس آقازاده استاندار مرکزی، دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و حجت الاسلام والمسلمین سلیمی نماینده مردم در مجلس تقدیر و تشکر کرد.


نظر شما :