غذاهای حرارت دیده و پخته شده نمی توانند منبعی به عنوان ویروس کرونا باشند

۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۳ کد : ۱۳۰۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۱
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: به علت پخت غذاها در حرارت بالا نمی توان غذاها را به عنوان منبع انتقال ویروس کرونا در نظر گرفت، اما باید به دقت سلامتی ظروف غذا، قاشق، چنگال، سالاد و نان را چک کنیم.
غذاهای حرارت دیده و پخته شده نمی توانند منبعی به عنوان ویروس کرونا باشند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر کوروش دالوندی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی موج آشنا، بیان کرد: تماس مخاط دهان، بینی و دستگاه تنفسی با مواد آلوده می‌تواند افراد را به کرونا مبتلا نماید.

وی افزود: ویروس کرونا در دمای ۷۰ درجه به سرعت کشته می‌شود و نیازی به انجام رفتارهای وسواس گونه و افراط و تفریط نمی باشد، اما باید اطمینان حاصل شود ظروفی که غذا در آن ریخته می شود، پاک و سالم باشند، لبه‌های ضروف آلوده نباشند، همچنین از سالم و پاک بودن قاشق، چنگال، نان، سالاد و سایر موادی که در کنار غذا سرو می شوند، اطمینان حاصل شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش اظهار داشت: حتی با غفلت نمودن یک فرد در سطح جامعه نمی توان زنجیره انتقال کرونا ویروس را قطع نمود و همه افراد باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی دست ها را مدنظر داشته باشند و رعایت موازین بهداشتی چه در محافل عمومی و چه در محافل خصوصی حائز اهمیت است.

وی ضمن اشاره به ناقلین بی علامت، تاکید کرد: افراد تا حد امکان از حضور در سطح جامعه، برگزاری مهمانی ها، جشن های عروسی، مراسم های عزاداری و مسافرت ها اجتناب ورزند.

دکتر دالوندی در پایان گفت: امسال علاوه بر کرونا، بیماری های شایع فصلی دیگر از جمله انواع سرماخوردگی ها و آنفولانزاها نیز وجود دارد و متاسفانه به بحران بسیار جدی و خطرناکی برخورد کرده ایم و حتی یک سهل انگاری کوچک منجر به بروز خسارات زیادی می شود.


( ۲ )

نظر شما :