در دوران قرنطینه و ابتلا به انواع بیماری ها از انجام دادن فعالیت های ورزشی پرهیز نماییم

۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۳۰۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۰۹
نائب رئیس هیئت ورزش های همگانی استان مرکزی گفت: در دوران ابتلا به کرونا ویروس به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن از انجام انواع فعالیت های ورزشی باید پرهیز کرد.
در دوران قرنطینه و ابتلا به انواع بیماری ها از انجام دادن فعالیت های ورزشی پرهیز نماییم

به گزارش وب دا مرکزی، سارا ولی زاده در گفتگوی تلفنی با شبکه آفتاب، تاکید کرد: در دوران ابتلا به بیماری ها از جمله کرونا ویروس و داشتن علائم از جمله تب، سرفه، تنگی نفس و ... باید فعالیت بدن قطع شود و در دوران قرنطینه تنها باید به منظور بهبودی بدن استراحت کرد.

وی بیان کرد: ورزش و داشتن فعالیت بدنی و تحرک در جلوگیری از بیماریهای غیر واگیر مثل بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و چربی نقش بسزایی دارد، همچنین موجب تحکیم سیستم اسکلتی بدن و توان عضلانی ماهیچه ها شده، علاوه بر اینها در عملکرد هورمون ها، مغز و دستگاه های بدن تاثیر بسزایی دارد و فارغ از تمام اینها تاثیرات روحی و جسمی من جمله باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس و کاهش استرس و افسردگی می شود.

نائب رئیس هیئت ورزش های همگانی استان مرکزی، با توجه به بحران فراگیر بیماری کرونا و حفظ سلامت افراد، خاطرنشان کرد: در دوران اپیدمی کرونا به هیچ وجه فراخوان اجتماعی جهت انجام ورزش ها در باشگاه ها و پارک ها داده نمی شود و از مردم خواستاریم که به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال فعالیت‌های ورزشی خود را به صورت انفرادی انجام دهند.

وی تصریح کرد: می توان فعالیت های ورزشی را در خانه و به صورت تک نفره در صبحگاه و عصرگاه به مدت حداقل ۲۰ دقیقه در روز انجام داد و سه دقیقه اول هر ست می تواند به منظور انجام حرکات کششی برای گرم کردن بدن باشد و بعد از آن فعالیتی که مد نظر است به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به گونه ای که باعث افزایش ضربان طبیعی قلب شده، ادامه دار باشد و بعد از آن با کم کردن فعالیت ها و انجام حرکات کششی عضلات بدن سرد شود، همچنین خوردن آب و خشک کردن عرق در حین فعالیت های ورزشی پیشنهاد می شود.

ولی زاده، تاکید کرد: اگر افراد فعالیت‌های ورزشی خود را در فضای باز انجام می دهند می بایست حتماً از ماسک استفاده نمایند، فاصله اجتماعی ایمن را مدنظر قرار دهند، حتماً وسایل ضد عفونی کننده و الکل به همراه داشته باشند، از آب و لیوان شخصی استفاده نمایند و به منظور جلوگیری از افت قند خون چند شکلات یا ماده شیرین به همراه داشته باشند.

وی در پایان گفت: از آن جایی که نسبت به ضد عفونی شدن وسایل ورزشی در پارک ها اطمینان مناسبی وجود ندارد، خواهشمندیم مردم از وسایل عمومی موجود در پارک ها در این ایام استفاده نکنند، همچنین از تماس دست با صورت، چشم ها، لب، بینی و گوش ها جدا خودداری شود.


( ۱ )

نظر شما :