فعالان جامعه مدنی بازوی کمکی حوزه سلامت استان مرکزی

۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۳۰۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فعالان جامعه مدنی و خیرین سازمان های مردم نهاد، بازوان توانمند کمکی برای دانشگاه علوم پزشکی اراک در مواجه با بیماری کرونا هستند.
فعالان جامعه مدنی بازوی کمکی حوزه سلامت استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: نقش جامعه مدنی استان مرکزی و فعالان این حوزه، در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ بسیار مهم و تاثیرگزار است و با هیچ زبانی نمی توان از خدمات ارزنده آنان سپاسگزاری کرد.
وی فعالین این حوزه را به سربازان دیده نشده در بحران کرونا تشبیه کرد و اظهار داشت: در فراز و فرود بحران کرونا همواره رنج های زیادی به خود دیده ایم اما آنچه باعث ترمیم این زخمها و رنج ها بوده و ما را به آینده امیدوار می‌کند همواره کمک و مسئولیت‌پذیری اقشار مختلف جامعه استان مرکزی علی الخصوص فعالان جامعه مدنی و سازمان‌های مردم نهاد بوده است که از روزهای نخست شیوع بیماری منحوس کرونا تحت تاثیر ناآرامی های ایجاد شده در اثر این ویروس منحوس وارد میدان عمل شده و مجموعه علوم‌پزشکی اراک را یاری نمودند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان، بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان تشکل‌‎های برآمده از دل جامعه، ظرفیت‌های بالایی برای مدیریت حوادث و بحران‌های مختلف دارند و در استان مرکزی بعد از شیوع ویروس کرونا، سمن‌ها به شکل خودجوش به میدان آمدند.
شایان ذکر است اعضاء جامعه مدنی استان مرکزی نیز پیش از این و در نامه ای از ریاست دانشگاه علوم پزشکی و زحمات مدافعان سلامت و همه همکاران مجموعه پزشکی در استان تشکر کرده بودند و در بخشی از نامه آمده بود: ما خود را سرباز وطن می دانیم و فدایی ملت، ما در مقابل کادر درمانی که این روز ها پر پر می شوند، هیچ هستیم، ولی همچنان در کنار شما بوده و هستیم و خواهیم بود و انشاالله جشن پایان این بیماری را با هم خواهیم گرفت.
گفتنی است بازرسی های مکرر از صنایع و اصناف و ... توسط داوطلبین تشکل های مردم نهاد استان، یکی از اولین تقدیرها از مدافعان سلامت پس از شیوع و همه گیری آن در استان توسط مجموعه جامعه مدنی استان مرکزی و ده ها اقدام دیگر از مهمترین فعالیت این مجموعه بوده است.


نظر شما :