حضور در اجتماعات و مراسم‌های مختلف علت اصلی درگیری با کرونا ویروس می باشد

۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۸ کد : ۱۳۱۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۶
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: آمارها و تاریخچه بیماران، نشان دهنده این است که حضور در اجتماعات و دورهمی های گوناگون می ‌تواند افراد را در خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دهد.
حضور در اجتماعات و مراسم‌های مختلف علت اصلی درگیری با کرونا ویروس می باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی در گفتگویی تلفنی با اخبار شبانگاهی شبکه آفتاب، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به سرد شدن هوا و عدم تهویه مناسب، حضور در مهمانی ها، مراسم های گوناگون، دورهمی ها و حضور در اجتماعات عامل مهم در افزایش آمار بیماران کرونایی می باشد.

وی تاکید کرد: شهرستان دلیجان در وضعیت فوق بحرانی قرار گرفته است و آمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در حال افزایش بوده، این آمار از ظرفیت و گنجایش بیمارستان دلیجان فراتر می باشد، در این میان تعداد متوفیان نیز باعث ناراحتی دوچندان ما شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان افزود: از مردم شهرستان دلیجان، خواهشمندم علاوه بر زدن ماسک که اخیراً آمار خوبی در این خصوص گزارش شده است، به هیچ عنوان در مراسم ها و مهمانی های مختلف شرکت نکنند.

وی به منظور جلوگیری از تجمع افراد در مکان های مختلف بیان کرد: راه های ورودی روستاهای مهمانپذیر بسته شده اند، همچنین تفریحگاه ها و باغ ها نیز تعطیل می باشند، برگزاری نمازهای جماعت در مساجد محدود شده و در حال حاضر به صورت جمعی انجام نمی‌شود، باشگاه های ورزشی نیز بسته می باشند و اخطار به تمامی اصناف و گروه‌های ۲، ۳ و ۴ شغلی داده شده است.

دکتر فردوسی در ادامه اظهار داشت: به متخلفین تذکرات گوناگونی ابلاغ شده و طی بازدیدها نیز مواردی پلمپ شده اند، در حال حاضر راه ورودی آرامستان بسته شده و رستوران ها فقط خدمات بیرون بر را ارائه می دهند.

وی ضمن تشکر از گروه های مردمی، بسیج و هلال احمر گفت: گروه های مردمی بسیج و هلال احمر گشت هایی را به صورت سیار و ثابت تشکیل داده و مردم را در خصوص علائم و عوارض این بیماری راهنمایی کرده و همچنین افراد را به استفاده از ماسک ترغیب می نمایند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان با همکاری مردم و تمامی گروه ها از افزایش مبتلایان به این بیماری جلوگیری کرد.


نظر شما :