ابراز نگرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بحرانی تر شدن اوضاع با تداوم شرایط موجود

۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۳۱۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از وضعیت فوق بحرانی و سیاه چهار شهرستان اراک، ساوه، خمین و دلیجان ابراز نگرانی کرد.
ابراز نگرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بحرانی تر شدن اوضاع با تداوم شرایط موجود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در ارتباط تلفنی با خبر  شبکه استانی آفتاب ضمن اعلام این خبر و ابراز نگرانی از شرایط موجود، از بحرانی تر شدن اوضاع با تداوم شرایط خبر داد.

وی گفت: شهرستان های ذکر شده در وضعیت فوق بحرانی و مابقی شهرستان ها کماکان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارند، پس همچنان می بایست پروتکل های بهداشتی را با دقت و جدیت هر چه بیشتر رعایت و اجرا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه گنجایش تمام بیمارستان ها تکمیل شده است، تاکید کرد: در حال حاضر ۵۳۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری اند که از این تعداد ۱۰۰ نفر در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان می باشند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تداوم وضعیت فعلی، در آینده ای نه چندان دور، وضعیت بسیار وحشتناکی را چه در جامعه و چه در مراکز درمانی و بیمارستان ها شاهد خواهیم بود.

دکتر جمالیان اظهار داشت: امیدواریم چنین اتفاق تلخ و ناگواری در استان رخ ندهد و با همکاری و همدلی هرچه بیشتر مردم و مسئولین، نهادها و  اعضاء ستاد استانی مقابله با کرونا و عمل به مصوبات تعیین شده، بتوان کمی اوضاع را مدیریت و شرایط را  کنترل کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست نکات بهداشتی و پروتکل ها و سیاست های ابلاغی از سوی ستاد مدیریت کشوری کرونا و قرارگاه پدافند زیستی استان را با دقت گوش داده و با جدیت هر چه بیشتر انجام دهند تا هر چه زودتر از روند صعودی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا خلاص شده و به روند طبیعی تری دست پیدا کنیم.

گفتنی است علاوه بر درمانگاه بیمارستان آیت الله خوانساری و امیرالمومنین(ع) و کوثر، مراکز درمانی ۱۶ ساعته ارسطو (شهرک علی ابن ابیطالب) و شهرک ولی عصر(عج) و همچنین شهرک حافظیه در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی بوده و شهروندان می توانند در صورتیکه هر یک از علائم مشکوک به این ویروس را در  خود احساس کردند، به آنها مراجعه کنند.


( ۲ )

نظر شما :