رادیولوژیست‌ها مبارزان گمنام نبرد با ویروس کرونا

۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۳۱۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تبریک روز جهانی رادیولوژی "۸ نوامبر" به تمام همکاران این حوزه در استان مرکزی، از آنان به عنوان سربازان گمنام مبارزه با کرونا یاد کرد و این روز را به همکاران عرصه پرتونگاری استان، متخصصان، کارشناسان، تکنسین‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان رادیولوژیست و پرتونگار تبریک گفت.
رادیولوژیست‌ها مبارزان گمنام نبرد با ویروس کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: بررسی ریه به وسیله سی‌تی‌اسکن یکی از بهترین راه‌های تشخیص ویروس کرونا است که همکاران رادیولوژیست‌ در این بخش مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند، ولی کمتر کسی در این ایام به فعالیت آنها توجه می‌کند.
وی افزود: از زمان شیوع این ویروس در استان، همکاران رادیولوژیست در میدان مبارزه بوده و حجم کاری شان به شدت افزایش یافته است و بیش از هر زمان قدردان تلاش همکاران رادیولوژی هستیم که آگاهانه و بی منت وارد این میدان شده و با ویروس کرونا جنگیدند و با جان فشانی و فداکاری مثال زدنی از ارائه هیچ خدمتی به همنوعان دریغ نکردند.
دکتر جمالیان بیان کرد: تمامی اساتید و تکنسین ها در این رشته، حتی در مراکز خصوصی، در تلاشند تا نیازهای مردم را با رعایت کامل نکات بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی رفع کنند که از جمله ی این گروه ها، گروه های پرخطر مادران باردار هستند که در این راستا نیز پروتکلی تدوین و در حال اجراست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: تصویربرداری از حجم بالای بیماران، انجام سونوگرافی در بالین بیماران بدحال و ارائه خدمت در مراکز خصوصی علیرغم کمبودها و محدودیت ها نشان از ایثارگری رادیولوژیست های استان دارد.
وی تصریح کرد: در این شرایط نیازمند همراهی همه هموطنان و هم استانی های عزیز هستیم، چراکه جان بسیاری از مردم به ویژه زنان باردار، افراد مسن، افراد دارای نقص ایمنی و جانبازان شیمیایی، در گرو رعایت نکات لازم توسط همه مردم جامعه است.
وی ضمن تبریک مجدد روز رادیولوژی به تمام همکاران، گفت: این روز بهانه ایست برای تقدیر و پاسداشت از خدمات بی حد و اندازه پرتونگاران و رادیولوژیست ها که در تشخیص و تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها در نظام سلامت، بی وقفه تلاش می کنند.
گفتنی است پرتوشناسی یا رادیولوژی و تصویربرداری تشخیصی، نام یک رشته از تخصص های پزشکی است که از پرتو ایکس و دیگر اقسام امواج و پرتوها برای تشخیص و درمان بیماری و حالات غیرطبیعی کمک می گیرد.


نظر شما :