کرونا جدی تر از ماه های گذشته است

۲۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۰ کد : ۱۳۲۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۶
استاندار مرکزی گفت: بیماری کرونا جدی تر از ماه‌های گذشته است و هرچه به جلو پیش می‌رویم جان انسان‌های بیشماری را به خطر می‌اندازد.
کرونا جدی تر از ماه های گذشته است

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی افزود: بیماری کووید19 بسیار جدی است و نسبت به گذشته تهاجمی‌تر شده و چهره زشت خود را با افزایش ابتلا و فوت شدگان نشان داده است، بنابراین همه باید در این شرایط به مسئولین، هموطنان و همنوعان خود کمک کنیم.

وی بیان کرد: مسئولین ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ اعتقادی به تعطیلی و بسته شدن کسب و کار و صنف مردم ندارند، اما زمانی که با افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا مواجه هستیم، چیزی جز جان مردم از اهمیت برخوردار نیست و مجبور به اعمال محدودیت‌ها هستیم.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تعدادی از صنوف در راستای طرح محدودیت‌های کرونایی همکاری نکردند و با کمک مسئولین مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه اجرای محدودیت‌ها تداوم پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در طول هفته گذشته با توجه به همکاری‌ها و اجرای پروتکل‌های بهداشتی تعداد مبتلایان به کرونا نسبت به هفته‌های گذشته و اوایل آبان ماه مقدار کمی کاهش یافته، اما فوتی‌های ناشی از ویروس با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. امیدواریم با همکاری مردم، اصناف و مسئولین بتوان کاهش تعداد مبتلایان را شاهد بود تا در اینصورت استان مرکزی از شرایط بحرانی و قرمز شهرهای بزرگی مانند اراک، ساوه، خمین و دلیجان خارج شود.

آقازاده در پایان با اشاره به اینکه با توجه به خستگی کادر درمان، باید مصوبات ستاد به درستی و دقت تحقق یابد تا نتایج مطلوبی از آن به دست آید، افزود: تجهیزات بیمارستانی به شدت در حال فرسایش است به طوری که در تأمین تعدادی از قطعات آنها با مشکل جدی مواجه هستیم و اگر یک دستگاه سی تی اسکن، ام آر آی و ونتیلاتورهایی که با مشقت تهیه شد و در حال حفظ و نگهداری آنها هستیم، با اشکالی مواجه شوند جایگزین کردن آنها بسیار دشوار است بنابراین با توجه به این شرایط همکاری همه برای مهار این ویروس لازم است.


( ۱ )

نظر شما :