راه اندازی مجدد سامانه ۳۸۳۹ / طرح شهید سلیمانی یک راهکار بسیار مناسب در کنترل کرونا / این طرح در روزهای آینده در استان مرکزی به اجرا در خواهد آمد

۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۳۳۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای کنترل اپیدمی کرونا باید اهمیت رعایت بهداشت بیشتر مورد توجه قرار گیرد، کادر درمان توان روزهای آغازین را ندارد.
راه اندازی مجدد سامانه ۳۸۳۹ / طرح شهید سلیمانی یک راهکار بسیار مناسب در کنترل کرونا / این طرح در روزهای آینده در استان مرکزی به اجرا در خواهد آمد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه خاطرنشان کرد: دورنمای خوبی پیش بینی نمی شود در موج اول کرونا اتحاد و همدلی تمامی حوزه ها موجب شد که بتوانیم این بیماری را به خوبی کنترل نماییم، اما متاسفانه در موج سوم این همدلی و اتحاد کمرنگ تر شده است.
وی تاکید کرد: زمستان سختی در راه است نباید منتظر مصوبات ملی بمانیم قرارگاه فرهنگی استان می تواند اهدافی موازی و همسو با درمان و بهداشت داشته باشد.
متولی سلامت استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ نیروی انسانی و منابع مالی مشکلات مالی بسیاری دارد.
وی تکمیل کرد: با توجه به دورکاری بسیاری از کارمندان، در ایجاد محدودیت های جدید کرونایی، ادارات می توانند نیروهای انسانی خود را به منظور کمک در مسائل بهداشتی به دانشگاه معرفی نمایند، چرا که مشکلات زیادی در خصوص کنترل بیماران قرنطینه در منزل و تامین مایحتاج آنها وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد: با توجه به افزایش بار بیماری و کاهش تهویه هوا باید از تجمعات به منظور تامین مایحتاج و کارهای بانکی جلوگیری شده و خدمات الکترونیکی جایگزین آنها شود.
وی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی یک راهکار بسیار مناسب در محله ها و مساجد بوده و نتایج آن می تواند کاهش قابل توجهی در آمار مبتلایان داشته باشد و این طرح در روزهای آینده در استان مرکزی به اجرا در خواهد آمد.
دکتر جمالیان ضمن اشاره به بحران فراگیر کرونا، گفت: بحران کرونا دانشگاه علوم پزشکی را از سایر واحد‌های سلامت و درمانی جدا نکرده است و ما همواره به فکر سلامت سایر بیماران هستیم و بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و امیرکبیر را به منظور ارائه خدمات به سایر بیماران، پاک نگاه داشتیم و بیماران کرونایی در آنجا حضور ندارند.
وی ضمن اشاره به راه اندازی مجدد سامانه ۳۸۳۹ در استان، گفت: یک ترس و نگرانی بسیار در خصوص سایر بیماران در رابطه با مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد، سامانه ۳۸۳۹ می تواند کمک کننده باشد، همچنین این سامانه همانند موج اول می تواند در خصوص اطلاع رسانی مراکز درمانی فعال در خصوص کرونا و کلینیک های ۱۶ ساعته همشهریان را یاری رسان باشد.
وی در پایان بیان کرد: فضای شهر اراک و تبلیغات و بیلبوردها باید به گونه ای تنظیم شوند که شهر حالت کرونایی به خود بگیرد و بعضی افراد را از خواب زمستانی بیدار نماید.


( ۳ )

نظر شما :