ضمانت اجرای مصوبات ستاد کرونا، همراهی شهروندان است

۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۳ کد : ۱۳۴۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: همواره سلامت و جان مردم از مهمترین موضوعات می باشد، بنابراین برای حفظ این نعمت نباید از هیچگونه کوششی دریغ کرد.
ضمانت اجرای مصوبات ستاد کرونا، همراهی شهروندان است

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز اکرمی در گفتگوی ویژه خبری از شبکه آفتاب، تاکید کرد: شرایط خاص این ویروس منحوس و ناشناخته بودن آن ما را مجبور کرده که  تصمیمات و محدودیت‌های خاص و سختی را اعمال کنیم، ما نیز مشکلات اقتصادی و مالی را درک می‌کنیم، اما این مشکلات بالاتر از سلامتی افراد نبوده، لذا انتظار داریم شهروندان ما را در این امر یاری کنند چرا که ضمانت اجرای تصمیمات، همراهی شهروندان بوده و امیدواریم مصوبات به شایستگی اجرا شوند.
وی افزود: کلیه مصوبات تدوین شده برای حفظ سلامتی شهروندان است همه ما در قبال سلامتی خود و یکدیگر مسئول می باشیم، ممکن است در اجرای این دستورالعمل ها افراد سهل انگار و خطاکار نیز وجود داشته باشند، به همین منظور سامانه ۱۹۰ در نظر گرفته شده و چنانچه شهروندان تخلفی را مشاهده نموده اند با اطلاع به این سامانه می تواند در حفظ سلامت خود و هم شهروندان کوشا باشند و همکاران ما در این سامانه در اسرع وقت رسیدگی خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: از روز اول شیوع این بیماری در جهان و کشور و استان ما مقرر شده بود که تا حد امکان خدمات دستگاه‌های اجرایی و صنفی به صورت غیر حضوری انجام شود تا از تجمع جلوگیری شود، بانک ها بستر مناسبی برای ارائه خدمات غیرحضوری دارند چرا که صف‌های انتظار و تجمعات در بانک ها می تواند خطر آفرین باشد.
اکرمی افزود: برای صنوفی که در اجرای محدودیت ها و تعطیلات ما را یاری نمایند، اقدامات تشویقی و برای صنوفی که سهل انگاری نمایند، تنبیه در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه تکمیل کرد: در ستاد ملی برای تعطیلات دو هفته‌ای صنوف و متضرر شدن آنها تسهیلات ارزان‌قیمت و اقدامات تشویقی در نظر گرفته شده است همچنین برای اقشار آسیب پذیر بسته های حمایتی و معیشتی پیش‌بینی شده که جزئیات آن از طریق ستاد ملی و استانی ابلاغ می گردد.
وی در این گفتگو بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، بیان کرد: هر دوشنبه بر اساس معیارهای خاص، وزارت بهداشت وضعیت کلیه شهرهای کشور را بر اساس رنگ بندی اعلام می‌کند که طبق آخرین آمار شهرهای اراک، ساوه، خمین، دلیجان، شازند و کمیجان در وضعیت قرمز و شهرستانهای تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب، محلات و زرندیه در وضعیت نارنجی قرار دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در پایان از تمامی کادر بهداشت و درمان که ماه‌ها جانانه و ایثارگرانه مسائل بهداشتی و درمانی این اپیدمی را بر دوش گرفته و تلاش می‌کنند، قدردانی و سپاسگزاری کرد و اظهار امیدواری نمود که با اجرای این مصوبات و همکاری و همیاری همه صنوف و مردم بتوان بار این بیماری را کاهش داد.


نظر شما :