دسترسی و موجود بودن دارو از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی

۰۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۳۴۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هدف دانشگاه علوم پزشکی همواره دسترسی سهل و آسان بیماران به خصوص بیماران خاص، به داروها بوده و خواهد بود.
دسترسی و موجود بودن دارو از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: آنچه که همواره به آن  تاکید داریم، حمایت از بیماران و دسترسی راحت و بدون دغدغه بیماران  به داروها، علی الخصوص بیماران خاص است.
 وی اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند بازوی کمکی خوبی در کنار بخش دولتی به منظور توزیع داروی بیماران خاص در استان باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: سهمیه اندک دارویی بخش دولتی  به استان مرکزی، بیماران خاص را مجبور به رفت و آمد به استان های مجاور مانند قم کرده است، که برای جلوگیری از این رفت و آمدها، سهمیه ای از داروهای خاص بیماران سرطانی به داروخانه های خصوصی (داروخانه درمان و دکتر قاسمی) اختصاص داده شد تا مقداری از حجم تردد و رفت و آمدها کاهش یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی سهمیه دارو بخش دولتی کفایت مناسبی برای بیماران خاص نداشته و بحران کرونا نیز به این مشکلات دامن زده است، اما رایزنی های بخش خصوصی می‌تواند کمک شایانی در تامین دارو داشته باشد و سهمیه دارویی استان را نیز افزایش دهد که در این زمینه نیز خیرین می توانند به بخش خصوصی اعتماد داشته و آنها را نیز یاری کنند.
دکتر جمالیان در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که کمک گرفتن از بخش خصوصی در کنار بخش دولتی می تواند در رفاه حال بیماران تاثیر چشم گیری داشته باشد، افزود: بیماران نیازمند از بخش دولتی داروی خود را تهیه نمایند و بیمارانی که مشکل مالی ندارند به منظور جلوگیری از رفت و آمد و تردد، داروهای مورد نیاز خود را از بخش خصوصی تامین کنند.


( ۱ )

نظر شما :