اقتصادی سالم، جانی سالم و تندرستی می خواهد

۰۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۳ کد : ۱۳۵۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک که در برنامه تلویزیونی پزشک شما حاضر شده بود، خطاب به مردم به خصوص کسبه که با اعمال محدودیت های کرونایی مجبور به تعطیلی و تغییر برخی از عادت های زندگی خود شده اند، گفت: هیچ چیز مهم تر از سلامتی نیست، حتی پول!
اقتصادی سالم، جانی سالم و تندرستی می خواهد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در بحران کرونا سلامتی و جان مردم بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است و بر همه چیز اولویت دارد.

وی اظهار داشت: اجرای محدودیت های اخیر، مصوبه ستاد ملی بوده و تصمیم گیرنده آن مسئولین استانی و یا دانشگاه علوم پزشکی اراک نیست و خود ما نیز از اینکه گاهی اوقات مجبور به اعلام چنین خبرها و محدودیت هایی می شویم، ناراحت هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: همکاری مردم در اجرای محدودیت ها به خوبی نشان داد اگر مردم برای کنترل این اپیدمی بهداشت را به خوبی اجرا نمایند و به محدودیت ها پایبند باشند، می توانیم به خوبی بیماری کرونا را کنترل نماییم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنگامی که اصناف غیرضروری تعطیل باشند، به تبع آن، تردد افراد و جمعیت در خیابان‌ها کمتر می‌شود و نتیجه آن موجب می‌شود که افزایش ابتلا و مرگ و میر نداشته باشیم.

دکتر جمالیان ضمن اشاره به کاهش درآمد دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان ها و افزایش شدید قیمت ها و هزینه های ارائه شده به بیماران، افزود: از صنایع و خیرین توقع داریم در این روزها دست مجموعه بهداشت و درمان را بگیرند تا ما نیز بتوانیم خدمات با کیفیت تری به هم استانی های عزیز ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم، خیرین، صنایع و هر کسی که امکان کمک مالی با هر مقداری را دارد، می تواند به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۸۹۵۳۹ و یا شماره حساب ۲۰۰۰۵۰۰۰۵۵  بانک رفاه در این مسیر یاری گر مجموعه علوم پزشکی در استان مرکزی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین در ادامه وضعیت سه شهرستان آشتیان، تفرش و زرندیه را نارنجی و بقیه شهرستان‌ها را قرمز اعلام کرد و تاکید کرد: روزانه بیش از 400 نفر در کشور جان خود را بر اثر کرونا از دست می دهند و این بسیار نگران کننده و تاسف بار است و نباید با سهل انگاری و عادی پنداشتن این اعداد، به افزایش این آمار کمک کرد، بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان از این آمار کاست و بر بیماری غلبه کرد.

دکتر جمالیان در پایان یادآور شد: همه مدیران استانی باید در اجرای این محدودیت احساس مسئولیت داشته باشند چرا که وظیفه دانشگاه و متولیان بهداشتی و سلامت تنها تذکر و آگاهی بخشی بوده و اگر تخلفی مشاهده می‌شود، مردم می‌توانند به سامانه ۱۹۰ اطلاع داده و یا در روستاها به بخشداری ها و فرمانداری ها اطلاع دهند.


نظر شما :