افرادی که در خود علایمی از کرونا را احساس می کنند سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند

۰۷ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۱ کد : ۱۳۵۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۵
متخصص طب اورژانس بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: افرادی که مبتلا به کرونا می شوند و در خود علایمی را احساس می کنند نباید علائم را کتمان نموده و سریعاً باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه و تحت معاینه و مشورت پزشک متخصص قرار بگیرند؛ چراکه اگر در مراحل اولیه بیماری تشخیص صورت بگیرد درمان کافی و موثری انجام می گیرد که نتیجه بخش خواهد بود.
افرادی که در خود علایمی از کرونا را احساس می کنند سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محمد پروهان افزود: اما متاسفانه یکسری افراد به واسطه تفکر غلط و ناآگاهی این چنین گمان می کنند که عوارض بیشتری در بیمارستانها دامنگیر آنها می‌شود و از حضور در بیمارستانها پرهیز می کنند و اگر این اشخاص بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی، کلیوی و کبدی و... داشته باشند، ممکن است دچار عوارض جبران‌ناپذیری شوند و درمان کامل انجام نشود و ممکن است حتی منجر به صدمات جدی و فوت بیماران شود.
وی اظهار داشت: اما اگر همین گروه از بیماران نیز در اسرع وقت تحت درمان قرار بگیرند قابل درمان و کنترل خواهند بود، که مصادیق بسیاری را در بیمارستان مشاهده کرده ایم افرادی که سریعا تحت نظارت و درمان قرار گرفتند، نتایج بسیار مثبتی داشتند و از شر این بیماری راحت شدند، اما برعکس کسانی که به دلیل پرهیز از مواجهه با سایر بیماران کرونایی و تفکرات اشتباه دیرهنگام به مراکز درمانی مراجعه نمودند عوارض جدی برای آنها رخ داده و درمان بسیار سخت بوده است.
وی در پایان تاکید کرد: در ابتدای امر تا حد امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرید، اما اگر علائمی مشکوک به بیماری کرونا در خود احساس کردید سریعا با پزشک متخصص مشورت کرده تا بهترین نتیجه را بگیرید.


( ۳ )

نظر شما :