پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت شهادت شهید فخری زاده

۰۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰ کد : ۱۳۵۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۵
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی شهادت شهید محسن فخری زاده را به تمام ملت شریف و بزرگ و مقاوم ایران اسلامی و استان مرکزی تبریک و تسلیت گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت شهادت شهید فخری زاده

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این پیام آورده است: شهادت مظلومانه دانشمند شهید محسن فخری زاده که در اقدامی تروریستی به لقاء الله شتافت، مردم بصیر و همیشه آگاه  ایران‌ اسلامی را داغدار کرد و موجب تالم‌ و تاثر بسیاری از هم استانی های عزیزمان و دلسوختگان نظام و انقلاب گردید.

شهید سرافراز محسن فخری زاده یکی از شخصیت های برجسته علمی و پژوهشی در حوزه دانش هسته ای و دفاعی در کشور محسوب میشد که سالها عمر با برکت خود را در مسیر خدمت به نظام ‌اسلامی و ارتقای علمی و تحقیقاتی کشور صرف نمود که همواره در لیست ترور دشمنان قرار داشت و امروز با نثار خون مطهر خود نشان داد، اعتماد به دشمن جنایتکار و مذاکره با ایادی استکبار و کشورهایی که جز رسیدن به اهداف شوم خود مسیری را دنبال نمی کنند، ثمری جز ریخته شدن خونها و از دست دادن سرمایه های حقیقی این مرز و بوم نخواهد داشت.

این اقدامات بزدلانه حاکی از ناتوانی دشمن در جنگ اقتصادی است و نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت و قطار حرکت علمی کشور همچنان در حال حرکت است و هیچگاه متوقف نخواهد شد.

اینگونه ترورها خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی کند و تنها ترور و حذف فیزیکی دانشمند کشورمان، نشان از زبونی و خواری دشمنان بوده و این شهادت سند دیگری از ذلت  آنان را آشکارتر کرد.

شهید فخری زاده در صحنه مبارزه با کرونا نیز یکی از پیشگامان بود، آماده کردن کیت تشخیص کرونا که مجموعه تحت مدیریت ایشان انجام دادند، از اولین اقداماتی بود که در جهت بومی سازی راه های مقابله با این بیماری در داخل انجام شد، البته غیر از کیت تشخیص کرونا، پروژه بسیار حساس و مهم "تولید واکسن کرونا" نیز توسط شهید فخری‌زاده و تیمش از مدت‌های پیش کلید خورده بود؛ پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی با تلاش‌های شبانه‌روزی شهید فخری‌زاده به نتایج بسیار خوبی رسیده و هم ‌اکنون واکسن تولید شده توسط سپند، به مرحله تست انسانی رسیده و در آستانه حصول نتیجه قرار دارد.

مجموعه علوم پزشکی استان مرکزی، ضمن تسلیت به خانواده معظم این شهید والامقام؛ شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده، این دانشمند برجسته و فرهیخته صنعت دفاعی را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همه مدافعین تمامیت ارضی و ملی  ایران تسلیت گفته و برای آن فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت می نمایید.


( ۲ )

نظر شما :