میهمانی هایی کوچک اما پرخطر

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۳۵۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست تا در این روزهایی که محدودیت های کرونا در حال انجام و اکثر مغازه ها تعطیل هستند، از رفتن به دورهمی و میهمانی های کوچک خانوادگی نیز بپرهیزند.
میهمانی هایی کوچک اما پرخطر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، دورهمی های خانوادگی و فامیلی و میهمانی هایی با تعداد کم نیز می تواند، خطرناک باشد و این ویروس هزار چهره را منتقل کند.

وی برپایی اینگونه مجالس را اینطور تشبیه کرد: دورهمی های خانگی و مهمانی هایی که در آن با "کرونا" پذیرایی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه نتیجه تحقیقات علمی درباره نحوه ابتلا به کرونا در این دورهمی‌ها را اینگونه تشریح کرد: بر اساس این تحقیقات اگر 6 نفر در یک دورهمی در یک اتاق نسبتاً بزرگ باشند و فاصله را هم رعایت کنند، ولی یک نفر از آنها به ویروس کووید19 مبتلا باشد بعد از چهار ساعت پنج نفر دیگر هم به کرونا مبتلا می‌شوند؛ اگر ماسک زده باشند چهار نفر مبتلا می‌شوند و تنها یک نفر شانس سلامتی دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مهمانی های شبانه و خانوادگی به یکی از مهمترین کانون های شیوع کرونا در استان مرکزی تبدیل شده است.

دکتر جمالیان در پایان ضمن تاکید و اشاره به این موضوع که دورهمی‌های خانوادگی با مهمانی ناخوانده به نام ویروس کرونا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هر چند در کنترل شیوع و چرخه انتقال در اجتماع‌های بزرگ‌تر عملکرد قابل قبولی داشته ایم، ولی در استان هنوز تجمع‌های کوچک خانوادگی برقرار است و برای کاهش آن نیاز به فرهنگ‌سازی و همراهی مردم داریم.


نظر شما :