همدلی و انجام کارهای داوطلبانه رمز موفقیت و پیروزی در نبرد با کرونا

۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۳ کد : ۱۳۶۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی به مناسبت روز داوطلب سلامت، از تمام ادارات و افرادی که برای کمک به کادر درمان و خدمت در بیمارستان‌ها داوطلب شدند، تشکر و قدردانی نمود و گفت تنها راه پیروزی در این میدان نبرد، همدلی است.
همدلی و انجام کارهای داوطلبانه رمز موفقیت و پیروزی در نبرد با کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: همه گیری کووید۱۹ به ما یادآوری کرد که عامل بیماری زا  فارغ از نژاد، جنسیت، جغرافیا، ثروت و ... همه انسان ها را طعمه خود می سازد، بنابراین "عدالت" در سلامت بهترین گزینه استراتژیک در مقابل بیماری هاست.

وی افزود: فراگیری این بیماری باعث شد تا لزوم همکاری های برون بخشی، جلب مشارکت جامعه، حمایت سازمان ها و توانمندسازی افراد جامعه در کنترل آن چشمگیر و بی بدیل باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در راستای عدالت و حمایت طلبی شواهد متعددی بیانگر اهمیت، اثربخشی و کم هزینه بودن اقدامات پیشگیرانه نسبت به درمان بیماری ها در ارتقای سلامت جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: با برجسته کردن سهم مشارکت های داوطلبانه و تعامل با مردم و تمامی آحاد جامعه و در نهایت ایجاد فضا برای مشارکت جامعه است که جامعه ای سالم تر، حکومت قوی تر، صلح و توسعه پایدار خواهیم داشت.

دکتر جمالیان گفت: در این فرصت با عنایت به بحران همه گیری بیماری کووید19 در کشور و نقش بی بدلیل مشارکت های داوطلبانه مردم در موضوع غربالگری، اطلاع رسانی و آموزش های عمومی برای کنترل همه گیری این  بیماری، از زحمات تمامی نیروهای داوطلب حوزه سلامت (رابطان و سفیران سلامت)، نیروهای داوطلب بسیج، نیروهای داوطلب هلال احمر و تمامی اقشاری که در کنترل بیماری کووید19، مجموعه بهداشت و درمان  را یاری می کنند، تقدیر و تشکرمی کنیم و با تمرکز بر نقش مشارکت همه جانبه جامعه در کنترل همه گیری بیماری کووید19 با محوریت برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" این روز را گرامی می داریم.


( ۱ )

نظر شما :