شیب نزولی یا صعودی کرونا، انتخاب با ماست

۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۳۷۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی ها حاکی از این است که در فصل زمستان با پیک جدید بیماری مواجه خواهیم شد.
شیب نزولی یا صعودی کرونا، انتخاب با ماست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان  افزود: انتخاب این موضوع که با پیک صعودی با شیب نرم یا تندتری مواجه شویم با ماست و به رفتارهای ما برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری خوب مردم و زحمات و صبر و شکیبایی که از خود نشان دادند با اجرای محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد شیب نزولی موارد بستری و مرگ و میر هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: این شیب تا اوایل دی ماه ادامه دارد و پیش بینی ها حاکی از این است که با آغاز زمستان پیک جدیدی نیز آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه مردم کماکان رعایت پروتکل ها و محدودیت ها را در دستور کار خود قرار دهند، اگر دچار پیک افزایشی هم شویم بسیار خفیف بوده و قابل کنترل خواهد بود.

دکتر جمالیان بیان کرد: اما اگر پروتکل ها و محدودیت ها توسط مردم رعایت نشود و مردم قدر زحماتی که ماه‌های گذشته به خصوص دو هفته‌ای که محدودیت ها با شدت و قوت بیشتری اجرا شد را ندانند، با یک پیک با شیب تندتری مواجه خواهیم شد که تبعات بسیار سنگین خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: تهویه هوا در فصل زمستان به خصوص در اماکن سربسته اهمیت بسیار زیادی دارد و هم استانی های عزیز باید بیش از پیش این مسئله را مورد توجه قرار دهند.


( ۱ )

نظر شما :