مراسم شب یلدا و آغاز فصل زمستان دو دغدغه اصلی و بزرگ حوزه سلامت

۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۶ کد : ۱۳۸۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۴
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک از برگزاری مراسم شب یلدا و زمستان امسال ابراز نگرانی کرد.
مراسم شب یلدا و آغاز فصل زمستان دو دغدغه اصلی و بزرگ حوزه سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، یاسر قربانی در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی موج جوانی، بیان کرد: با توجه به همکاری و مساعدت خوب هم استانی ها و اصناف در طی این دو هفته شاهد کاهش آمار ابتلا و متوفیان هستیم، اما همواره دو مسئله موجبات دل مشغولی ما را فراهم می‌کند.
وی تاکید کرد: برگزاری آیین شب یلدا یکی از بزرگ‌ترین نگرانی های ما می باشد، چرا که دورهمی ها و مهمانی ها معمولاً بدون زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی صورت می گیرد و ما نمی خواهیم که این مراسم موجب شود عزیزی از میان ما برود، لذا امسال بهتر است به خاطر حفظ جان و سلامتی عزیزانمان و به پاس تلاش و زحمات خودمان و کادر بهداشت و درمان مجازی و یا تلفنی با یکدیگر دیدار کنیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: دومین نگرانی ما برودت هوا و آغاز فصل زمستان می‌باشد، چرا که با کاهش دما و بسته شدن درب ها و پنجره ها و ازدحام مردم در اماکن، بستری مناسب برای انتقال ویروس کرونا مهیا می شود.
وی افزود: وضعیت امروز شهر اراک ناشی از رعایت و رفتارهای اجتماعی مردم می باشد، در حال حاضر کل استان مرکزی به جز شهرستان تفرش در وضعیت نارنجی به سر می‌برد، اما امیدواریم پایبندی مردم به مسائل بهداشتی به حدی صورت بگیرد که این ویروس رخت بببندد و از میان ما برود.
قربانی در پایان خطاب به همشهریان گفت: سامانه ۳۸۳۹ با وجود پزشکان و متخصصان مجرب فعالیت خود را مجدداً آغاز نموده و از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز درمانی، پاسخگوی سوالات هم استانی های عزیز می باشد.


( ۳ )

نظر شما :