۳ زرد و ۹ نارنجی وضعیت شهرستان های استان مرکزی در زمینه کرونا

۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۷ کد : ۱۳۸۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۲۴
استاندار مرکزی گفت: سه شهر استان مرکزی هم اکنون در وضعیت زرد هستند که باید محدودیت‌های این شهرها از نارنجی به زرد تبدیل شود و ۹ شهر دیگر این استان همچنان در وضعیت نارنجی است.
۳ زرد و ۹ نارنجی وضعیت شهرستان های استان مرکزی در زمینه کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: این موفقیت به طور قطع با همکاری خوب مردم، اصناف، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، فرمانداران، مدیران، تشکل‌های مردم نهاد و در مجموع تک تک افراد این استان به دست آمده است و امید است در هفته‌های آتی به وضعیت بهتری دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این استان در هفته سوم آذرماه نسبت به هفته چهارم آبان‌ماه با کاهش حدود ۵۴ درصدی همراه شد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: ممنوعیت تردد شبانه همچنان در اراک و ساوه از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد وجود دارد و این محدودیت با جدیت و قاطعیت بیشتر در روزهای ۲۷ تا ۳۰ آذرماه در تمام شهرهای استان اعمال می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی ( ۲۹ و ۳۰ آذرماه جاری) فعالیت تمام ادارات با یک سوم نیرو است، خاطرنشان کرد: بحث کاهش فعالیت اصناف از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه نیز باید در استان اعمال شود و ساعت فعالیت اصناف در این روزها پس از برگزاری نشست ویژه در روزهای آتی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

آقازاده در پایان تصریح کرد: دورهمی‌های شب یلدای امسال باید به صورت مجازی باشد و مردم این شب را در کنار خانواده خود و نه به صورت چند خانوادگی جشن بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در ادامه این جلسه گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌ها خوب در راستای کمک به آسیب دیدگان از کرونا است و باید اثرات اجرایی این طرح در استان مرکزی احصا شود.

بهروز اکرمی افزود: بیماری کرونا تمام مراسم مذهبی دنیا از جمله حج که بزرگترین آیین مذهبی مسلمان جهان است را لغو کرد و جای تاسف دارد که امروز دغدغه کادر بهداشت و درمان و مسئولن کشور و استان مرکزی، برگزاری مراسم شب یلدا باشد.

وی اظهار داشت: چند ساعت دورهمی خانوادگی، ارزش پر شدن مراکز درمانی، فشار مضاعف بر کارکنان بهداشت و درمان و داغدار شدن شمار زیادی از مردم را ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: تجمعات و تشکیل برخی صف‌ها در شهرهای استان مرکزی نقطه آسیب در مقابل بیماری کرونا است که نیاز است به این موضوع توجه ویژه شود و از هرگونه تجمع و صف خودداری شود.

اکرمی بیان کرد: این استان در زمینه استفاده دانش آموزان از شبکه شاد با ۹۱ و هفت دهم درصد دسترسی به این شبکه و برخط بودن ۹۰ و ۶ دهم درصد دانش‌آموزان، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و باید از این ظرفیت بزرگ در استان برای مقابله بیشتر با ویروس کرونا و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا بهره‌گیری کرد.


( ۶ )

نظر شما :