ایران دومین کشور از لحاظ سرعت رشد علمی در جهان شد

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۳۹۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۲۲
رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی که برای شرکت در مراسم روز پژوهش به دانشگاه علوم پزشکی اراک آمده بود، گفت: از لحاظ شاخص علمی، کشور عزیزمان در سال ۲۰۲۰ در سطح منطقه اول و از لحاظ سرعت رشد در جهان، دوم است.
ایران دومین کشور از لحاظ سرعت رشد علمی در جهان شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محمد رفیعی افزود: در این رتبه بندی از نظر تغییر کیفی نیز ایران جزء 5 کشور برتر جهان است که این ها همه نشان از توانایی و دانش بالای دانشمندان و دانشجویان ایران اسلامی دارد.

وی اظهار داشت: علیرغم بحران کرونا، وضعیت پژوهش در ایران و پیشرفت از لحاظ رتبه جهانی بسیار روند خوبی بوده که رتبه ۱۵ را در جهان کسب نموده ایم.

رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی تاکید کرد: برون داد پژوهش به فناوری و فناوری هایی که در حیطه سلامت بعد از شیوع این بیماری به مردم و البته مجموعه بهداشت و درمان کمک کرده اند، ختم می شود.

وی در ادامه یادآور شد: حدود 13 شرکت در استان مرکزی در حوزه فناوری از ابتدای شیوع کرونا ویروس، مشغول فعالیت بوده اند.

دکتر رفیعی خاطرنشان کرد: این شرکت ها در خصوص تولید انواع تب سنج هوشمند، انواع دستگاه ضدعفونی کننده uv، ادوات و مواد ضدعفونی کننده با هدف جلوگیری از این بیماری در پارک علم و فناوری به کمک اعضای هیات علمی و دانشجویان حوزه سلامت، ساماندهی شده اند.

وی تاکید کرد: پژوهش و تحقیقاتی که به مقاله و علی الخصوص یک طرح فناوری منجر می‌شوند، بسیار مفید و موثر بوده چرا که تمامی این طرح ها، کمک به سلامت استان و کشور می نماید.

رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی افزود: بحث تجاری سازی و کارآفرینی صحبت جدیدی است که خوشبختانه حرکت های خوبی در سطح کلان در این زمینه آغاز شده است.

وی گفت: پارک علم و فناوری استان به عنوان تسهیل گر و کمک کننده در این زمینه به دور از بروکراسی چه در تامین مالی و چه در تامین فضا و آزمایشگاه ها و تجهیزات در خدمت پژوهشگران این حوزه بوده و خواهد بود.

دکتر رفیعی در پایان یادآور شد که متاسفانه حیطه سلامت در اراک با توجه به اینکه مرکز استان و کلانشهر است حتی نسبت به سایر شهرستان های استان نظیر ساوه، کمتر و ضعیف تر است که انتظار می رود با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، حضورپرقدرت تری در این زمینه نیز داشته باشند.


( ۲ )

نظر شما :