انجام ۷۰ طرح مصوب پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۳۹۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۷
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سالی که گذشت حدود ۷۰ طرح مصوب در زمینه کرونا به انجام رسید.
انجام ۷۰ طرح مصوب پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر  علیرضا کمالی در حاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران که به مناسبت روز پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، افزود: طرح های فناورانه ای  از جمله کیت تشخیص همزمان کرونا و آنفولانزا و کیت تشخیص سریع کرونا، تولید الکل و غیره با کمک پارک علم و فناوری از مهمترین طرح ها و پژوهش ها بوده است.

وی اظهار داشت: سایر مقالات در خصوص تاثیر داروها، روش های پیشگیری و نوین دارویی، طب سنتی و... بوده که این طرح ها نیز مصوب شده و کد اخلاق را اخذ کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: راه اندازی کارگاه علم و فناوری، ارتقا تمامی مجلات دانشگاه در اردیبهشت ۹۹، ثبت بیماری های غیرواگیر، قلبی و عروقی، تروما ناشی از تصادفات، سکته های مغزی نشان از پژوهش های زیاد در  استان می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شاخص دانشگاه علوم پزشکی اراک در سامانه وبومتریک که دوبار در سال  بررسی می شود از بین ۶۷ دانشگاه کل کشور، در سال ۲۰۱۹ رتبه ۲۶، در اوایل  سال ۲۰۲۰ رتبه ۲۴ و در جولای ۲۰۲۰ رتبه ۲۰ را کسب کرده است.

دکتر کمالی بیان کرد: همچنین Hindex به عدد ۶۳ رسیده است که تمامی این پیشرفت ها و ارتقاء رتبه ها نشان از عملکرد قابل قبول دانشگاه در خصوص پژوهش می باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تبریک هفته و روز پژوهش و تشکر از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت، گفت: شیوع بیماری کرونا، سال سختی را  برای پژوهشگران رقم زد چرا که با کاهش شدید منابع مالی، بعضاً شاهد این بودیم که پژوهشگران مخارج تحقیقات را خودشان متقبل می شدند.


نظر شما :