چراغ تحقیقات همواره باید در دانشگاه ها روشن باشد

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۳۹۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۵
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: باید بستری مناسب و پویا برای پژوهشگران فراهم شود و اعضاء هیات علمی نیز فعالیت های خود را بیش تر از گذشته نمایند.
چراغ تحقیقات همواره باید در دانشگاه ها روشن باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فرید نجفی که به صورت مجازی و به مناسبت تقدیر از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه شرکت کرده بود، افزود: تحقیق و پژوهش در حوزه سلامت از اهمیت بالای برخوردار است و نباید گذاشت چراغ تحقیقات در دانشگاه ها خاموش شود.
وی اظهار داشت: به منظور انجام پژوهش و تولید فناوری و علم بیشتر نسبت به گذشته، باید افراد متخصص را جلب و جذب نمود.
وی تاکید کرد: در این زمینه (تحقیقات و فناوری) نباید اجازه رسوب مدیریتی داد، چراکه زمان در انجام تحقیقات مهم و فرصت سوزی یکی از بزرگ ترین چالش ها است.
دکتر نجفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت روند انتشار مقالات در دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزایشی است که این مهم نشان از تلاش شبانه روزی همکاران تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی در اراک دارد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم افرادی که مقالات مختلف و متعددی چاپ می کنند، داشته باشیم باید با یکدیگر همکاری کنیم.
وی یادآور شد: در همین راستا اولین اتاق فکر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در بخش تحقیقات و در حوزه دانشجویی راه اندازی کرده ایم و امیدواریم در آینده به  نتایج قابل قبولی نیز دست یابیم.
دکتر نجفی ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: از مجموع ۲۷۰ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی، ۷۶ نفر (۲۶%) از آنها صفر یا یک مقاله را چاپ کرده اند که متاسفانه باید گفت این افراد از پویایی لازم برای بحث آموزش برخوردار نیستند.
وی تاکید کرد: این اساتید و همکاران نبض آموزشی ندارند و مسئولین و مدیران باید هر چه زودتر آنان را احیاء کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد، باید به سمت مرجعیت علمی پیش برود.


نظر شما :