پرستاری یعنی گذشتن از خویشتن

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۰ کد : ۱۳۹۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۵۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی روز پرستار تبریک گفت و بیان کرد: پرستاری یعنی گذشتن از خود برای دیگران.
پرستاری یعنی گذشتن از خویشتن

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این پیام همدلی مردم را مرهمی بر سختی کار پرستاران در روزهای کرونایی دانست.

متن پیام به این شرح است:

پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) در تقویم رسمی کشور با عنوان روز پرستار و بهورز نامگذاری شده که امسال این روز فرخنده با آخرین روز پاییز و جشن شب یلدا مصادف شده است.

همزمانی روز پرستار با شب یلدا آن هم در ایامی که درگیر همه گیری کرونا هستیم شاید تلنگری باشد تا در برگزاری جشن یلدا تجدیدنظر کرده و جدی تر از روزهای دیگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم و از تجمعات و دورهمی های خانوادگی که ممکن است بستری برای انتقال کرونا باشد، پرهیز کنیم تا باری مضاعف بر روی شانه های کادر درمان که نزدیک به یک سال است رنج این ویروس منحوس را بر دوش می کشند، نباشیم.

می توان به جرات ادعا کرد که تثبیت و بهبود شرایط هر بیمار منوط به نوع مراقبت‌هایی است که از او می شود و این مهم محقق نشده است جز با تلاش شبانه روزی پرستارانی جان برکف که به ویژه در ماه‌های اخیر دو صدچندان فعالیت داشته و حتی جان خود را در راه مقابله با کرونا از دست دادند.

«پرستار» با شوق و رنج می آموزد تا رنج انسان را به شوق و آرامش برساند،پرستاری، بالی است برای پرواز در آسمان رضایت خدا.

پرستاران در سالیان متوالی با ایثار و فداکاری و گذشتن از سلامت خود برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و مردم شان،تلاش کرده و می کنند که این حجم  ازخودگذشتگی با هیچ پیام قابل جبران نیست و زبان از تشکر و قدردانی از این عزیزان قاصر است.

پرستاران تنها و تنها،به خاطر عشقی که به کار خود و هموطنان گرفتار خود به خصوص در این روزهای سخت و نفس گیر، دارند،لباس ها و شیفت های طاقت فرسا را تحمل  کرده و به شوق بهبود و شفای آنان تمام سختی ها و مکشلات را تحمل می کنند.


( ۳ )

نظر شما :