حرفه پرستاری، پیشه از خودگذشتگی

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۹ کد : ۱۴۰۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روز پرستار بهانه خوبی برای تشکر از رشادت های پرستاران مهربان و این فرشتگان زمینی است.
حرفه پرستاری، پیشه از خودگذشتگی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده به مناسبت روز پرستار، افزود: پرستاران گرامی سال گذشته را با کلی فراز و نشیب سپری کردند و فعالیت بی وقفه ی این چند ماه، آنان را خسته و ناتوان کرده است.
وی اظهار داشت: شیوع این ویروس در استان و کشور، کلیه کادر درمان به خصوص پرستاران را به حالت آماده باش قرار داد و به میدان نبرد کشاند.
وی خاطرنشان کرد: تمام مردم و مسئولین تنها از دور شاهد رشادت ها و تلاش های پرستاران هستیم، اما در باطن این پرستاران هستند که با گذشتن از ارزشهای زندگی و تلاش‌های فراوان، ساعت ها بدون هیچگونه استراحتی در لباس های طاقت فرسا، بر بالین بیماران همچون فرشتگانی در حال مراقبت هستند و این بحران بار کاری مضاعفی بر روی دوش این عزیزان نهاده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آنچه که امروز بدان دست یافتیم و اگر در هر موج افزایشی این ویروس درنده، شاهد مدیریت و کنترل آن هستیم، قبل از همکاری مردم در اجرای محدودیت ها و  پروتکل های بهداشتی، این پرستاران بودند که باتلاش های شبانه روزی خود بی وقفه به فکر ریشه کنی این بیماری بودند.
دکتر صادقی افزود: گرچه در حال حاضر  در شهر اراک دو مرکز  به عنوان سانتر کرونا معرفی شده اند، اما تمامی مراکز به نوعی درگیر این بیماری بودند، به عنوان مثال مرکز فوق تخصصی زنان علاوه بر مراقبت های زایمان، باید مراقب مادرانی باشد که مشکل تنفسی دارند.
وی رشادت های پرستاران را غیرقابل توصیف دانست و تاکید کرد: پرستاران به خاطر حفظ سلامتی هم میهنان در طی این ماه ها با دست شکسته، با داشتن فرشته ای در بدن و بسیاری از مشکلات دیگر در میدان مبارزه درخشیدند.
وی تصریح کرد: به خاطر تمامی این فداکاری ها و تلاش ها امسال روز پرستار که مصادف با ولادت شیرزن کربلا می باشد باید متفاوت‌تر از سال‌های قبل مورد توجه عام و خاص قرار بگیرد و همچنین امید است که مردم عزیز امسال مراسم باستانی یلدای خود را با توجه به دل های نگران پرستاران خسته و مهربان برپا نمایند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: در تمامی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به جز شهرستان خمین و ساوه از مجموعه ۱۷۰۰ پرستار ۵۲۳ پرستار درگیر این بیماری شدند که ۲۷ نفر آنها فرم شدید بیماری را داشتند و یک مورد شهید در استان مرکزی و یک مورد شهید اصالتاً اراکی نیز در این راه تقدیم شده است.


نظر شما :