یک شب رعایت یک عمر سلامتی

۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۲ کد : ۱۴۰۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به پاس تلاش های کادر درمان و پرستاران و سختی های مردم در طی دوران شیوع کرونا، مراسم باستانی یلدا را مجازی برگزار کنیم.
یک شب رعایت یک عمر سلامتی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در برنامه تلویزیونی مهرورزان از شبکه آفتاب ضمن تبریک ولادت بانوی کربلا حضرت زینب(س) و تبریک روز پرستار به تمامی پرستاران کشور ایران علی‌الخصوص استان مرکزی و قدردانی از تلاش ها و فداکاری های پرستاران، افزود: تجربه ۱۱ ماهه این اپیدمی به خوبی این درس را می‌دهد که یک سهل‌انگاری کوچک و تنها یک بی توجهی باعث می شود که کرونا بیرحمانه جلو بیاید و سلامتی بسیاری از افراد را به خطر می‌اندازد و متاسفانه جان بسیاری از افراد را نیز می گیرد.

وی تاکید کرد: بنا بر اساس فرهنگ یلدایی دورهمی هایی در این شب برگزار می شود، اما امسال باید بدانیم که سلامتی و حفظ جان خودمان و اطرافیان بر همه چیز اولویت دارد و مخاطرات جانی یلدا در کمین مردم علی الخصوص بزرگان خانواده می باشد، امیدواریم بزرگان خانواده نیز به خاطر حفظ سلامتی اعضای خانواده این بخشش را عنایت نمایند که زحمات این مدت پوچ نشود.

متولی سلامت استان مرکزی با توجه به این ‌که پرستاران در طی این مدت با تلاش های فراوان از خودگذشتگی نموده اند، بیان کرد: لحظه هایی غرین از عشق و فداکاری در طی این مدت نقش‌آفرین شد که داشتن چنین روحیه ای به ما نیز انرژی مضاعفی می دهد، به پاس جبران گوشه‌ای از این فداکاری ها کارانه عقب افتاده پرستاران پرداخت می شود و یک کارت هدیه ناقابل نیز در کنار هدیه شب یلدا به این گروه عزیز تقدیم می شود، البته فوق العاده ویژه نیز برای این عزیزان در نظر گرفته شده که شامل تمامی گروه های رسمی، پیمانی، شرکتی، تبصره و ۳ و ۴ می باشد که از دیماه اعمال می شود.

وی اظهار داشت: بهترین بازخورد دوران اپیدمی کرونا، قدردانی مردم از زحمات کادر بهداشت و درمان چه به صورت مستقیم و چه صورت غیرمستقیم بود که باعث ‌شد از داشتن چنین کادر بهداشت و درمان غیور و شجاعی به خود ببالیم.

دکتر جمالیان با توجه به اینکه هدف دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان تنها حفظ سلامتی و ارتقاء این مهم می باشد، گفت: متاسفانه بعضی از مردم تعطیلی اصناف و گروه‌های شغلی را از سوی دانشگاه می‌دانستند، در صورتی که چنین تصمیماتی در مصوبات ملی اخذ شد، اما تمامی این انتقادها و بازخوردها را به خاطر حفظ سلامتی مردم به جان می خریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تبریک مجدد روز پرستار از مردم فهیم استان مرکزی درخواست کرد که به خاطر تلاش و سختی های چند ماهه خودشان و مبارزات نفس گیر پرستاران در طی این مدت، از برگزاری دورهمی های یلدایی بپرهیزند.


( ۱ )

نظر شما :