پرستاران استان مرکزی معادلات ریاضی را بر هم زدند

۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۴۰۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۷۶
مراسم روز پرستار امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودتر و با تعداد نفرات کمتری در سانتر کرونا(بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک) و با حضور مسئولین ارشد استانی برگزار و رییس دانشگاه علوم پزشکی در آن از تلاش و مجاهدت شبانه روزی پرستاران تقدیر کرد و گفت: با وجود کمبود پرستار در استان، خدمات ارائه شده در مراکز درمانی تقریبا استاندارد است.
پرستاران استان مرکزی معادلات ریاضی را بر هم زدند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: پرستاران با صبر و بردباری و تلاش های خاضعانه و بی منت، وظیفه شناسی و خدمت بدون چشم داشتی را به کمال رساندند.
وی خاطرنشان کرد: پای بندی پرستاران قابل تحسین و ستایش است، پرستاران عزیز فریادرس بیماران در این روزهای سخت بوده اند و جلوه های از ایثار و مودت را آفریدند.
وی تاکید کرد: به درستیکه زادروز قهرمان و شیر زن کربلا باید به نام پرستار نامگذاری می شد، چراکه این عزیزان به مانند حضرت زینب(س) مقابل تمام سختی ها ایستاده و تنها به فکر درمان افراد ناتوان و درمانده از این بیماری کشنده هستند و مرحمی بر دل آنان.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: پرستاران همواره اسوه و نمونه ایثار و از خودگذشتگی بوده و هستند و این فرشتگان زمینی صحنه هایی را رقم زدند که تا ابد ماندگار خواهد ماند.
دکتر جمالیان تاکید کرد: من به عنوان خادم این عزیزان در مقابل این حجم از رشادت سر تعظیم فرود می آورم و هیچ جمله ای نمی توان پیدا کرد که از این عزیزان تقدیر و تشکر نمود.
وی یادآور شد: پرستاران ایران زمین و استان مرکزی در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزیده و از ارزش های خود گذشتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تصریح کرد: از ۲۴۲۳ پرستار دولتی و خصوصی در استان مرکزی، حدود ۷۲۳ پرستار مبتلا به کرونا شده و از چرخه درمان خارج شدند، که این  ایثار همگانی با توجه به کمبود نیرو های پرستاری قابل تحسین است.
دکتر جمالیان افزود: استان مرکزی جزو کمترین استان دارای پرستار  در کل کشور می‌باشد و هر پرستار معادل دو پرستار خدمت رسانی می کند و این اپیدمی کرونا فشار مضاعفی را بر روی دوش آنان گذاشت.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه خانواده های پرستاران گرامی نیز در طی این مدت رنج و مشقت های زیادی را متحمل شدند، تاکید کرد: در این مدت شاهد صحنه های از عشق و ایثار  پرستارانی بودیم که با داشتن فرشته هایی کوچک در بدن و آتل به دست و بیمار نیز مشغول خدمت رسانی ها بودند و حاضر نبودند هموطنان خود را تنها بگذارند.
وی در پایان یادآور شد: ضریب پرستار به تخت در استان مرکزی ۷ دهم است و امیدواریم که با مجوزها و آزمونی که برگزار شده، از مجموع ۱۹۶ پرسنلی که قرار است در دیماه  جذب شوند، ۱۲۰ نفر پرستار باشند تا بتوانیم با یک مجوز جذب دیگر این کمبودها را جبران کنیم.


( ۳ )

نظر شما :