تشریح اقدامات صورت گرفته در مرکز تحقیقات طب سنتی و طب مکمل دانشگاه علوم پزشکی اراک

۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۴۰۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۵۰
رییس مرکز تحقیقات طب سنتی و طب مکمل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مجوز فعالیت این مرکز در سال ۹۴ از شورای گسترش دانشگاه های کشور گرفته شد و از نیمه دوم سال ۹۶ رسماً فعالیت در این مرکز تحقیقات آغاز شد.
تشریح اقدامات صورت گرفته در مرکز تحقیقات طب سنتی و طب مکمل دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر احمد اکبری افزود: در ابتدای کار  برنامه استراتژیک پنج ساله مرکز با کمک همکاران علی‌الخصوص جمال امری کارشناس مرکز تدوین شد که خوشبختانه در عمل از برنامه استراتژیک مرکز به جز دو الی سه مورد جلوتر می باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۰ نفر از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران با مرکز ما همکاری دارند که جا دارد از تلاش های این عزیزان قدردانی و تشکر کنم.

رییس مرکز تحقیقات طب سنتی و طب مکمل دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در طی این مدت حدود ۱۲۰ طرح تحقیقاتی و پایان نامه در این مرکز به تصویب رسیده که تا به امروز حدود ۸۰ مقاله در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی چاپ شده است که از این تعداد مقاله در سال 96، ۵ مقاله در سال ۹۷، ۱۱ و در سال ۹۸ با رشد چشمگیری ۳۰۰ درصدی تعداد مقالات به ۲۹ مقاله رسید و در سال ۹۹ با تلاش خوب همکاران به ۳۵ مقاله رسیده است.

وی بیان کرد: علاوه بر تعامل سازنده که با حوزه‌های مختلف درون دانشگاهی داریم، همکاری خوبی با سایر مراکز تحقیقاتی علمی در سطح کشور و خارج از کشور نیز داریم که در داخل کشور مقالاتی مشترک با دانشگاه های تهران، شیراز، کاشان و در خارج از کشور پژوهشگران مرکز ما مقالات مشترکی با پژوهشگران کانادا، کرواسی، انگلیس و آمریکا دارند.

دکتر اکبری در پایان گفت: همچنین همکاری با مراکز تحقیقاتی کشور، نظیر مرکز پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک، همکاری با مرکز تحقیقاتی موسسه رویان، گیاهان دارویی بیرجند و مرکز تحقیقات طب مکمل دانشگاه آزاد نیز وجود دارد.


( ۳ )

نظر شما :