دومین اهدا عضو در دو هفته گذشته در استان مرکزی

۰۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۶ کد : ۱۴۱۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۱
رییس واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اهدا عضو دومین بیمار در طی دو هفته اخیر خبر داد.
دومین اهدا عضو در دو هفته گذشته در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهنام محمویه گفت: اهدا کننده بیماری 71 ساله به نام غلامحسین قادری گرکانی دارای 3 فرزند پسر و یک همسر که پس از رضایت برای انجام عمل اهدا به تهران منتقل و بعد از ظهر امروز این پیوند انجام خواهد شد.

وی افزود: این بیمار به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد و در این شرایط (مرگ مغزی)، خونرسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن رسانی به آن انجام نمی گیرد و مغز تمام کارکرد خود را از دست می دهد و دچار تخریب غیرقابل برگشت می گردد؛ اگرچه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه ها هنوز دارای عملکرد هستند، اما به تدریج در طی چند روز آینده، از کار خواهند افتاد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان بهبودی و بازگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد، خانوداه مرحوم قادری تصمیم گرفتند با انجام این عمل خداپسندانه، جان یک هموطن دیگر را نجات دهند.

دکتر محمودیه خاطرنشان کرد: عمل پیوند قرار است بعدازظهر امروز ساعت 15:30 در تهران انجام شود و پس از آن جنازه به اراک منتقل و روز جمعه در زادگاهش (گرکان) به خاک سپرده شود.

رییس واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: قرار است به منظور همدردی با اعضای این خانواده و بستگان مرحوم، رییس و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان در مراسم حضور و از آن عزیزان تقدیر به عمل آوردند.

وی یادآور شد: با انجام این عمل پیوندی، چهار عمل پیوند اعضا در سالجاری در استان مرکزی انجام می گیرد.


( ۶ )

نظر شما :