انتقال بیمار با اورژانس هوایی به مقصد شیراز

۰۶ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۹ کد : ۱۴۱۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۴۹
صبح دیروز بیمار ۲۸ ساله ای با اورژانس هوایی به مقصد شیراز اعزام شد.
انتقال بیمار با اورژانس هوایی به مقصد شیراز

به گزارش وب دا مرکزی، بیمار آقای ۲۸ ساله‌ای بود که با اورژانس هوایی از اراک به بیمارستان بوعلی شیراز منتقل شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این رابطه، گفت: عملیات انتقال توسط اورژانس هوایی حدود یک ساعت به طول انجامید.

دکتر پریا بهرامی افزود: بیمار ساعت ۱۰ صبح روز جمعه با آمبولانس هوایی اراک را ترک کرد و ساعت ۱۱، حدود یک ساعت بعد وارد فرودگاه شیراز شد.

وی یادآور شد: در راستای توسعه هوانوردی عمومی، فعالیت آمبولانس هوایی نیز بخشی از این اقدامات تعریف شده و در استان مرکزی نیز با ورود بخش خصوصی با خرید هواپیما، اینگونه خدمات پزشکی به هم استانی های گرامی ارائه می‌شود.

دکتر سعید رضا سلطانی، پزشک معالج این بیمار نیز گفت: به دلیل انجام عمل خاص و سریع برای این بیمار از این امکان (آمبولانس هوایی) استفاده شد.

وی افزود: بیمارستان امیرالمومنین(ع) در کمترین زمان ممکن پذیرش بیمار توسط مرکز درمانی مقصد را دریافت کرد و بدون فوت وقت عملیات انتقال انجام شد.

دکتر سلطانی خاطرنشان کرد: این بیمار  حدود سه سال پیش پیوند کبد و بیش از دو سال پیش نیز عمل تعویض دریچه آئورت را انجام داده بود که با علایم تنگی نفس و تست مثبت کووید ۱۹ در مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) اراک بستری شد.

وی تاکید کرد: در بررسی های اولیه سی تی اسکن بیمار نرمال نشان داده شده و معلوم شد کرونا باعث درگیری ریوی وی نشده است، اما در اکو و آنژیوگرافی وجود لخته روی دریچه قلب بیمار نشان داده شد که نیاز بود سریعاً به بیمارستان بوعلی در شیراز انتقال یابد.

پزشک معالج این بیمار ضمن اشاره به اینکه حتی ثانیه ها هم در زندگی این بیمار تاثیر گذار بود، ابراز امیدواری کرد: با انجام عمل مربوطه این شخص سلامتی خود را باز یابد و به زندگی برگردد.


( ۳ )

نظر شما :