سامانه ۱۹۰ و پیگیری سریع گزارشات کمبود دارویی

۰۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰ کد : ۱۴۱۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۶۰
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبودهای دارویی بلافاصله پس از گزارش پیگیری می شوند.
سامانه ۱۹۰ و پیگیری سریع گزارشات کمبود دارویی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ژیلا محسنی افزود: گزارشات دریافتی در این رابطه بلافاصله توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و در کوتاهترین زمان ممکن پس از بررسی به تماس گیرنده اطلاع رسانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد مشکل کشوری و سراسری است و تامین دارویی با تاخیر مواجه می شود، اما در این موارد نیز بلافاصله پس از برطرف شدن مشکل، دارو تامین و به سرعت در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در اغلب موارد سوالات دارویی معمولاً در زمینه داروهای وارداتی است.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه میانگین تعداد تماس دریافتی توسط سامانه ۱۹۰ را، روزانه بیش از بیست تماس تلفنی اعلام کرد.

وی گفت: پیگیری کمبودهای دارویی بویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع از نحوه صحیح مصرف داروها، مشاوره در خصوص پیشگیری از بروز تداخلات دارویی، دریافت گزارش مسمومیت دارویی و راهنمایی در زمینه اقدامات اولیه در مسمومیت ها و همچنین دریافت شکایات و انتقادات مردمی از عملکرد داروخانه ها از مهمترین تماس های دریافت شده توسط سامانه ۱۹۰ است.

دکتر محسنی در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند از شنبه تا چهارشنبه، در ساعات اداری از ساعت ۸:۰۰  الی ۱۵:۰۰ سوالات دارویی خود را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ و از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰  (۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵) با کارشناسان مربوطه درمیان بگذارند.


( ۲۶ )

نظر شما :