جاری شدن خون تازه در بخش دیالیز

۰۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۳ کد : ۱۴۱۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۶۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اعلام خبر ساخت بخش دیالیز در بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: با توافقی که با  خیر حوزه سلامت صورت گرفته، این مرکز درمانی به بخش دیالیز مجهز خواهد شد.
جاری شدن خون تازه در بخش دیالیز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: عملیات ساخت این بخش در فروردین سال آینده آغاز و پیش بینی شده این پروژه حدود دو سال طول بکشد.

وی اظهار داشت: قرار است این بخش در فضایی حدود 4 هزار متر مربع ساخته و تجهیز شود.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم این پروژه اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان هزینه در برداشته باشد که با توجه به توافقی که با این خیر نیکوکار صورت گرفت، مقرر شد 70 درصد پیشرفت این پروژه به عهده خیر و 30 درصد هم بر عهده دانشگاه  علوم پزشکی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه یادآور شد: کمبود فضای فیزیکی بخش دیالیز در اراک معضلی جدی است و بیمارستان فرسوده حضرت ولی عصر(عج) این شهر توان خدمات موثر و مطلوب به حجم بالای بیماران دیالیزی را ندارد.

دکتر جمالیان در پایان ضمن اشاره به اینکه تامین فضای مطلوب برای توسعه خدمات دیالیز در اراک نیازمند مشارکت خیران سلامت است، گفت : با توجه به روند رو به رشد بیماری کلیوی و دیالیز همراهی خیران سلامت در رفع نیازهای این بخش کلید حل مشکلات است چرا که یک بیمار دیالیزی یک تا سه بار در هفته نیازمند پالایش خون است و با امکانات محدود و فضای نامناسب با وجود کیفیت خدمات دهندگان مشکلات متعددی وجود دارد.


( ۲ )

نظر شما :