جلسات بیش از ۲۰ نفر ممنوع!

۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۴۲۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برگزاری هر گونه جلسه با شرکت بیش از ۲۰ نفر ممنوع است.
جلسات بیش از ۲۰ نفر ممنوع!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه افزود: طبق مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۴ آبان ۹۹، برگزاری جلسات بیش از 20 نفر در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع اعلام شده و امیدواریم ادارات به این مصوبه اهمیت بیشتری قائل شوند.

وی اظهار داشت: از معاونین و مدیران زیر مجموعه علوم پزشکی در استان نیز می خواهیم به منظور الگو قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی این مهم را بیشتر از بقیه و بیش از پیش مورد توجه قرار داده و رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: از همه دستگاه ها توقع داریم که از پیشخوان خدمات استفاده کنند تا مانع از مراجعه غیر ضروری مردم به این نهادها و ازدحام جمعیت شوند، چراکه راه اندازی پیشخوان خدمات الکترونیک مانع از خروج غیرضروری مردم از خانه و مراجعه کمتر ارباب رجوع به دستگاه ها می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به کسب مجوز قطعی توسط دانشکده دندانپزشکی، خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت این دانشکده از موقت به قطعی و دائمی گامی موثر در ارتقاء کیفیت خدمات بهداشت و درمان به مردم است.

دکتر جمالیان همچنین به اهمیت بهداشت روان در دوران پسا کرونا تاکید کرد و گفت: متاسفانه تجربه ده ماهه همه گیری کرونا و خانه نشینی ها و محدودیت های ارتباطی نشان داد، سلامت روان از اولویتی غیرقابل انکار برخوردار است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: در همین مدت سپری شده، اضطراب ها، افسردگی، تنش های خانوادگی، تنهایی ها و بغض های فروخورده ناشی از سوگواری ها در تنهایی ناشی از کرونا، موارد غیرقابل انکاری هستند که ضرورت مشاوره های روانشناسی و سلامت روان را بیشتر از پیش نشان می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مطمعناً سلامت روان و بهداشت روان در آینده و بعد از فروکش کردن این بیماری مسئله ساز خواهد بود و به همین خاطر دانشگاه علوم پزشکی در نظر دارد بیمارستان روانپزشکی را برای مداوای بیماران این حوزه در چند ماه آینده افتتاح و به بهره برداری برساند.

وی همچنین در ادامه به اجرای طرح "شهید قاسم سلیمانی" با هدف شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از بهترین و مؤثرترین اقداماتی است که می‌‌تواند در جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌‌گیری از کمک‌‌ نیروهای بسیج و داوطلب مردمی مجموعه بهداشت و درمان را کمک کند.

دکتر جمالیان در پایان یادآور شد: این طرح که به نام شهید سردار قاسم سلیمانی مزین شده است با تمرکز بر پیشگیری از کرونا و به فرمایش مقام معظم رهبری آغاز به کار کرده و مطمعناً در کنترل و مدیریت این بیماری تاثیرگذار خواهد بود.


نظر شما :