کاهش مبتلایان و مرگ و میر، شهد شیرین طرح شهید سلیمانی برای استان مرکزی

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۹ کد : ۱۴۲۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در استان مرکزی شاهد کاهش چشمگیر مبتلایان و فوت شدگان بیماری کرونا هستیم و مهمترین دلیل آن اجرای طرح شهید سلیمانی است.
کاهش مبتلایان و مرگ و میر، شهد شیرین طرح شهید سلیمانی برای استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: امروز خوشبختانه به برکت طرح شهید سلیمانی شاهد پیامدها و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه مقابله با کرونا هستیم و طرح شهید سلیمانی بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی به شکل همه جانبه و در حوزه‌های مختلف ورود جدی داشته و در بحث‌های نظارتی، حمایتی و عملیاتی شاهد نقش آفرینی گسترده نیروها هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در حین اجرای طرح شهید سلیمانی میزان اجرای تست‌ها افزایش پیدا کرد و تست جدید شناسایی که در کمتر از ۳ دقیقه نتیجه را اعلام می‌کند بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ نمونه انجام شده که این تست دقیق در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده و ۲۵۰ بیمار مثبت شناسایی شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام طرح شهید سلیمانی شناسایی سریع بیماران و رصد دقیق آنها برای درمان است که این مسئله در روند کاهش بیماری بسیار مؤثر بوده است.

 دکتر جمالیان با اشاره به اینکه نگهداری از بیماران قرنطینه در منزل هیچ متولی حمایتی نداشت، گفت: در طرح شهید سلیمانی بیماران قرنطینه‌ای هم مورد حمایت واقع شدند و خوشبختانه تمامی خلاهایی که در طول بیماری کرونا وجود داشته توسط طرح شهید سلیمانی به خوبی پوشش داده شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی تا ریشه کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت، افزود: شبکه‌های بهداشت و پایگاه‌های بسیج ۲ نهاد و دستگاه اصلی در کشور هستند که به شکل مویرگی در اقصی نقاط شهری و روستایی حضور دارند؛ طرح شهید سلیمانی این ۲ را برای مقابله با کرونا در کنار یکدیگر قرار داده است.


( ۲ )

نظر شما :