طرح شهید سلیمانی، برنامه های دولت را برای مقابله با کرونا تکمیل کرد

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۸ کد : ۱۴۲۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۲
استاندار مرکزی گفت: طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که مکمل برنامه‌های دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا است، در یک ماه گذشته تاثیر زیادی در کنترل و مدیریت این بیماری داشته است.
طرح شهید سلیمانی، برنامه های دولت را برای مقابله با کرونا تکمیل کرد

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده افزود: بیش از ۱۰ هزار بسیجی در قالب بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ گروه عملیاتی به صورت محله به محله و خانه به خانه در استان فعالیت می‌کنند که نقش موثری در شناسایی هر چه بیشتر مبتلایان به بیماری کووید۱۹ دارد.

وی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی برای یک زمان خاص برنامه‌ریزی نشده و تا زمانی که ویروس کرونا وجود داشته باشد این طرح نیز به صورت برنامه‌محور و هدفمند در راستای خدمت به مردم فعال خواهد بود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده تمامی افرادی که به عنوان بیمار در طرح شهید سلیمانی شناسایی شده و به قرنطینه می‌روند در صورت داشتن نیاز، مشمول کمک‌ می‌شوند که این مهم باعث هدفمند شدن توزیع بسته‌های معیشتی نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح شهید سلیمانی و همکاری همه جانبه مردم و اصناف مختلف، اکنون هیچ نقطه قرمز کرونایی در استان مرکزی وجود ندارد و به غیر از شهرهای اراک، خمین و شازند که در شرایط نارنجی هستند دیگر نقاط استان در وضعیت زرد قرار دارند.

آقازاده ضمن اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای بهبود شرایط کرونایی استان مرکزی اندیشیده شده و حداکثر تا ۱۰ روز آینده وضعیت استان به شرایط زرد می‌رسد، گفت: هم‌اکنون تعداد فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ در این استان روزانه ۲ یا سه نفر است و شمار مبتلایان نیز کاهش چشمگیری داشته است.

استاندار مرکزی در پایان یادآور شد: منع تردد شبانه و محدودیت‌های ترافیکی همچنان در تمامی شهرهای استان مرکزی وجود دارد و در نشست استانی ستاد کرونا در هفته آینده برای تداوم و یا لغو آن تصمیم‌گیری می‌شود.


نظر شما :