پوشش ۳۷۴ هزار خانوار استان مرکزی در قالب طرح شهید سلیمانی

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۵ کد : ۱۴۲۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۱
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: طرح شهید سلیمانی ۳۷۴ هزار خانوار از جمعیت استان مرکزی را پوشش داد.
پوشش ۳۷۴ هزار خانوار استان مرکزی در قالب طرح شهید سلیمانی

به گزارش وب دا مرکزی، سردار محسن کریمی افزود: خوشبختانه این طرح از اجرا تاکنون موفقیت آمیز بوده و پایش و نظارت بر این خانوارها تا پایان ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ ماه است که طرح شهید سلیمانی برای مقابله همه جانبه با بیماری کرونا در کشور و استان مرکزی در حال اجرا شدن است؛ امروز خوشبختانه نتیجه هم افزایی ها، انسجام و مشارکت بی نظیر برای اجرای صحیح طرح شهید سلیمانی را به وضوح شاهد هستیم و علیرغم همه مشکلاتی که اعم از تأمین دارو و ناشناخته بودن ویروس وجود دارد امروز به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی یک انسجام درونی و مشارکت ملی برای مقابله جدی با کرونا در کشور ایجاد کرد و خوشبختانه این مسئله در استان مرکزی پررنگ‌تر دیده می‌شود؛ طرح شهید سلیمانی حوزه سلامت کشور را دچار یک تحول جدی کرد چراکه مشارکت مردمی در این طرح بسیار برجسته است و هر کجا بسیج مردمی شکل بگیرد، تحول آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز به طور میانگین در سطح کشور بیش از ۶۰ درصد کاهش مرگ و میر را شاهد هستیم و بیش از ۷۰ درصد کاهش بستری و ابتلاء به بیماری را تجربه می‌کنیم که در استان مرکزی هم موفقیت چشمگیر بوده که بیش از ۷۱ درصد کاهش مرگ و میر و بیش از ۸۸ درصد کاهش ابتلاء به بیماری را تجربه می‌کنیم.

سردار کریمی افزود: در طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور در حال گام برداشتن برای ریشه کنی بیماری هستیم و بیش از ۱۰ هزار نفر در قالب ۱ هزار ۳۵۰ تیم عملیاتی مشغول به کار هستند و در کنار کمیته‌های حمایتی و غربالگری، رصد و نظارتی و درمانی نقش آفرینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تمامی نقاط ضعفی که در استان برای مقابله جدی با کرونا بوده در طرح شهید سلیمانی بررسی شده و در جهت رفع آنها اقدامات چشمگیری انجام شده و امیدواریم با این روندی که در حال حرکت هستیم بتوانیم شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی یک مدل اسلامی و مردمی برای حل مدیریت بحران در کشور است، گفت: طرح شهید سلیمانی به خوبی نشان داد مساجد به عنوان پناهگاه‌های همه جانبه کارآمد و کارساز هستند و این مسئله باید برای آینده و حل سایر مشکلات قابل استفاده باشد؛ طرح شهید سلیمانی یک مدل اسلامی و مردمی برای حل مدیریت بحران در کشور را عملیاتی کرد و این نشان دهنده این است که اگر الگو و مکتب شهید سلیمانی در هر حوزه و عرصه‌ای به خوبی به کارگیری شود قطعاً موجب برکات و آثار بسیار خوبی خواهیم بود.


نظر شما :