رفتار عاقلانه و روزهای سفید پیش رو

۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۴۳۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت استان مرکزی در حال حاضر زرد است که اگر عاقلانه رفتار کنیم، مطمئناً به وضعیت سفید می رسیم و اگر نه با کوچکترین غفلت مجدداً دچار بحران خواهیم شد.
رفتار عاقلانه و روزهای سفید پیش رو

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: از عصر چهارشنبه هفته گذشته تاکنون میزان مراجعات سرپایی افزایش یافته که می تواند زنگ خطری باشد تا هوشیارانه تر عمل کنیم.

وی اظهار داشت: تعیین این رنگ برای استان بر اساس میزان بستری هفته گذشته انجام شده است، اما طبق پیگیری انجام شده از عصر چهارشنبه هفته پیش تاکنون میزان مراجعات سرپایی افزایش یافته است که تمام نگرانی ما بر هم خوردن تعادل و شرایط پایدار امروز در اثر غفلت و عادی انگاری همگان می باشد.

وی تاکید کرد: احتمال به صدا در آمدن زنگ خطر در ساوه، دلیجان و اراک وجود دارد چرا که این سه شهرستان صنعتی اند و به خاطر مراودات تجاری و اقتصادی با سایر استان ها حتی کشوره های دیگر نظیر ترکیه، باید تحت شدیدترین نظارت ها و مراقبت ها قرار بگیرند چرا که تاکنون ۱۶ مورد کرونای انگلیسی در کشور ترکیه شناسایی شده است و باید به شدت مراقب بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: مدیریت این بیماری باید برای همگان در اولویت باشد چرا که تجربه در کشور و به ویژه استان های شمالی بیانگر این است که هرگونه سهل انگاری موجب بحران و فاجعه ای عظیم خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :