آلودگی هوا میزان مراجعین به اورژانس را ۱۰ درصد افزایش داد

۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۴۳۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در طی روزهای آلوده تعداد مراجعین به مراکز درمانی و اورژانس در اراک ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده که اکثراً به دلیل تنگی نفس و بیماری‌های تنفسی است.
آلودگی هوا میزان مراجعین به اورژانس را ۱۰ درصد افزایش داد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در مجموع آلودگی هوا از یک سوزش چشم ساده تا حساسیت‌های پوستی و ایجاد بیماری ریوی‌های جدی و خونی تأثیر دارد و این بستگی به نوع آلاینده‌ها است که اگر آلاینده‌ها زیر ۲ و نیم میکرون باشند بیشتر بر روی بیماری‌های ریوی و بیماری‌های تنفسی و آسم تشدید می‌شود که خطر جدی برای این گروه از افراد دارد و توصیه می‌کنیم روزهای آلوده این افراد بیرون نیایند.
وی اظهار داشت: تأثیر آلودگی هوا بر بیماری کرونا هنوز به‌طور علمی ثابت نشده و این مسائلی که مطرح می‌شود تنها در حد فرضیه است، فرضیه نهایی که تا به امروز وجود دارد این است که آلودگی هوا شدت بیماری و میزان مرگ‌ومیر را افزایش داده، ولی میزان آن هنوز به‌طور قطعی مشخص نشده است.
متولی سلامت استان مرکزی یادآور شد: در شرایط امروز علیرغم اینکه ما روزهای متوالی با آلودگی هوا برای همه گروه‌های سنی را در سطح اراک شاهد هستیم، اما خدا را شکر در استان شیب کرونا کاملاً نزولی است و حتی شب گذشته هیچ‌گونه فوتی از کرونا در استان گزارش نشده است.
دکتر جمالیان گفت: همچنین مسمومیت‌های از جمله مسمومیت فلزات سنگین مثل سرب و آلومینیوم و دی‌اکسید گوگرد می‌تواند بر روی بیماری‌های خونی حتی کم‌خونی‌های ساده تا انواع بیماری‌های خونی را تشدید کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به تعطیلی ادارات و میزان تأثیر آن بر آلودگی هوا، اشاره کرد و گفت: تعطیلی یکی از عواملی است که می‌تواند روند آلودگی هوا را کاهش دهد البته در کنار آن باید صنایع آلاینده نیز ساعت کاری خود را کاهش دهند و امیدواریم با کاهش مصرف سوخت ادارات و کاهش مصرف مازوت این آلودگی کاهش پیدا کند.
وی در پایان به مردم توصیه کرد: تا حد امکان از خانه خارج نشوند چراکه با این کار هم خود را در معرض آلودگی قرار نمی دهند و هم در کاهش آمار مبتلایان کرونا کمک می کنند.


نظر شما :